Ζώνη Ασφαλείας: Η ζώνη που μας «δένει» με τη ζωή

Ζώνη Ασφαλείας: Η ζώνη που μας «δένει» με τη ζωή
Πάντα Ζώνη Ασφαλείας

Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», σε συνεργασία με το Safer Roads Foundation και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), στο πλαίσιο προβολής κοινωνικών μηνυμάτων και ενημέρωσης του κοινού για την οδική ασφάλεια, σήμερα Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2018, παρουσίασε τη νέα καμπάνια ευαισθητοποίησης σχετικά με την αναγκαιότητα της χρήσης της ζώνης ασφαλείας, τόσο στα μπροστινά όσο και στα πίσω καθίσματα των οχημάτων.
Η εκστρατεία ενημέρωσης πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του Yπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, υπό την αιγίδα του οποίου τελεί η εκστρατεία, και στην οποία παρευρέθηκε ο Yπουργός Υποδομών & Μεταφορών κ. Χρ. Σπίρτζης.
Τη Βουλή των Ελλήνων εκπροσώπησε η κυρία Έφη Γεωργοπούλου – Σαλτάρη, Βουλευτής Ηλείας και Μέλος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια.
Εκ μέρους του Ινστιτούτου μίλησε η Πρόεδρος του Δ.Σ., κ. Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, η οποία αναφέρθηκε σε στοιχεία που καταδεικνύουν τα θλιβερά αποτελέσματα από τη μη χρήση ζώνης ασφαλείας τόσο στα μπροστινά όσο κυρίως – και εκεί επικεντρώθηκε η καμπάνια – στα πίσω καθίσματα των οχημάτων. Το μήνυμα αυτής της εκστρατείας, «Πάντα ζώνη ασφαλείας ΚΑΙ στο πίσω κάθισμα. Προστάτεψε κι αυτόν που κάθεται μπροστά σου», είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς στη χώρα μας παρατηρείται ότι ακόμη και σήμερα το μεγαλύτερο ποσοστό των επιβατών στα πίσω καθίσματα δεν χρησιμοποιούν ζώνη ασφαλείας, καθώς αγνοούν τους κινδύνους που εγκυμονεί αυτή η λανθασμένη συμπεριφορά. Η κυρία Μυλωνά παρουσίασε τη νέα καμπάνια που επικεντρώνεται σε οπτικό υλικό με τη δημιουργία δύο τηλεοπτικών σποτ (ένα για τη χρήση ζώνης ασφαλείας γενικά και ένα που στοχεύει στη χρήση ζώνης στα πίσω καθίσματα), καθώς και ενός ραδιοφωνικού σποτ με ανάλογο υλικό. Με απόφαση του ΕΣΡ, τα βίντεο της καμπάνιας θα προβάλλονται από όλα τα τηλεοπτικά κανάλια ως κοινωνικά μηνύματα καθ’ όλη τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, από 10-12-2018 έως 10-1-2019.
Στο θεσμικό του χαιρετισμό ο κ. Υπουργός αναφέρθηκε στις δράσεις του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών τα τελευταία 3,5 χρόνια για την αλλαγή πλαισίου του Υπουργείου όσον αφορά την υπάρχουσα κατάσταση στην οδική ασφάλεια. Επικεντρώθηκε στο τρίπτυχο Υποδομές για τις περιοχές όπου υπάρχουν ακόμη προβλήματα, σε δράσεις για την οδική συμπεριφορά και το θεσμικό πλαίσιο σε θέματα όπως είναι η εκπαίδευση και η καλλιέργεια παιδείας οδικής συμπεριφοράς για όλους τους χρήστες της οδού, το νέο Σχέδιο Νόμου για τον τρόπο απόκτησης αδειών οδήγησης, καθώς και τον τομέα προώθησης συνδυασμένων μεταφορών και μετάβασης σε ασφαλή μέσα μετακίνησης. Επίσης, εξήρε το γενικότερο έργο του Ι.Ο.ΑΣ. και τη συγκεκριμένη εκστρατεία για τη χρήση της ζώνης ασφαλείας.
Αφού ευχαρίστησε το Ι.Ο.ΑΣ, η βουλευτής κυρία Έφη Γεωργοπούλου, μετέφερε το χαιρετισμό του Προέδρου της Βουλής και επεσήμανε την στόχευση της Επιτροπής στην πρόληψη στην οποία οφείλουμε να επενδύουμε για την αποφυγή τροχαίων συμβάντων, την κοινωνική ευαισθησία του Προέδρου της Βουλής για το κρίσιμο αυτό θέμα, καθώς και το έργο που επιτελεί η Επιτροπή για τα θέματα οδικής ασφάλειας στη χώρα.
Ο Διευθυντής Διεύθυνσης Τροχαίας Αστυνόμευσης, κ. Σπυρίδωνας Λάσκος, τόνισε με τη σειρά του τη γόνιμη συνεργασία με το Ι.Ο.ΑΣ. καθώς και την καλή συνεργασία με το Υπουργείο στις αλλαγές του ΚΟΚ με θετικά αποτελέσματα στη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων συμβάντων.
Στη μακρόχρονη συνεργασία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών με το Ι.Ο.ΑΣ. αναφέρθηκε η κυρία Priscilla Le Lièvre, εκπρόσωπος του ETSC, μέσα από διαφορετικές και στοχευμένες ενέργειες και δράσεις, που, με συνέπεια και συνέχεια, αποσκοπούν στην εξάλειψη των τροχαίων δυστυχημάτων στους δρόμους της Ευρώπης.
Η κυρία Nuncy Sommavilla, εκπρόσωπος του SRF, τόνισε την αναγκαιότητα της συγκεκριμένης καμπάνιας ώστε να πειστούν όσο το δυνατόν περισσότεροι χρήστες της οδού και να σωθούν όσο το δυνατόν περισσότερες ανθρώπινες ζωές στο δρόμο. Παρουσίασε επίσης πώς ξεκίνησε η συνεργασία του SRF με το Ινστιτούτο στη διάρκεια διοργάνωσης της Σουηδικής Κυβέρνησης, από την οποία έλαβαν διακρίσεις, και πώς συνεχίστηκε μέσα στο χρόνο με κοινές και αγωνιώδεις προσπάθειες για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, αλλά και πόσο σημαντικό είναι Μη Κερδοσκοπικοί Οργανισμοί με περιορισμένους πόρους και σημαντικό έργο, όπως το Ινστιτούτο, να μπορούν να λαμβάνουν χρηματοδότηση και υποστήριξη από την Πολιτεία για να είναι βιώσιμες.

Ο Αντιπρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ. κ. Βασίλης Αναστασόπουλος, Διευθυντής του Επιστημονικού Πάρκου Πατρών, και ο Εκπαιδευτής του Ι.Ο.ΑΣ. μηχανολόγος, κ. Γιώργος Καραμέρης, επικεντρώθηκαν στις δυνάμεις που ασκούνται σε ένα τροχαίο συμβάν μεταξύ των επιβατών, στα αίτια που συμβάλλουν στην απώλεια της ζωής εφόσον οι επιβάτες δεν χρησιμοποιούν ζώνη ασφαλείας, καθώς και στην ανάγκη της ενημέρωσης και της εκπαίδευσης όλων των χρηστών της οδού, και ιδιαίτερα των παιδιών και των νέων – θέματα που το Ινστιτούτο προωθεί κατεξοχήν στις εκπαιδεύσεις του.
Κατά τη διάρκεια της Συνέντευξης Τύπου παρουσιάστηκε επίσης οπτικό υλικό από προηγούμενες καμπάνιες του Ινστιτούτου σχετικά με τη ζώνη ασφαλείας και τα οφέλη της, καθώς και ένα βίντεο που παρουσιάζει την εφεύρεση της ζώνης ασφαλείας τριών σημείων, όπως αναπτύχθηκε με τη σύγχρονη μορφή της από τον Σουηδό εφευρέτη Nils Bohlin για την αυτοκινητοβιομηχανία Volvo, το 1959 ως βασικός εξοπλισμός του οχήματος, καθώς και την εξέλιξή της στο χρόνο.
Η Συνέντευξη Τύπου έκλεισε με ερωτήσεις εκ μέρους των δημοσιογράφων σχετικά με το ποιες κινήσεις κάνει η πολιτεία για την επιβολή της χρήσης ζώνης σε επαγγελματίες οδηγούς και κατά πόσο πρέπει να επιβληθεί η χρήση ζώνης προς όλους, όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες με υψηλότερο επίπεδο οδικής ασφάλειας.
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας και της Τροχαίας, του Γενικού Επιτελείου Στρατού, εκπρόσωποι φορέων και Οργανισμών, εκπρόσωποι του ιδιωτικού τομέα, εκπρόσωποι του Τύπου, καθώς και ειδικοί του χώρου της Οδικής Ασφάλειας.
Στόχος και αυτής της πρωτοβουλίας του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» είναι να διαδώσει το σημαντικό αυτό μήνυμα για τη ζωτική σημασία της χρήσης της ζώνης από όλους τους επιβαίνοντες στο όχημα, και να συμβάλει ουσιαστικά στην κατεύθυνση της πρόληψης ώστε να εξαλειφθεί το τραγικό φαινόμενο της απώλειας ανθρώπινων ζωών στην άσφαλτο.
Ευχαριστούμε την εταιρεία High Power για την τεχνική υποστήριξη για την επιτυχή υλοποίηση της Συνέντευξης Τύπου.
Σχετικό υλικό για την εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τη ζώνη ασφαλείας μπορείτε να δείτε στην ιστοσελίδα του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» https://www.ioas.gr/
Επιπρόσθετες πληροφορίες
Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς»
Το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς αποτελεί έναν Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό με ιδρυτικά μέλη του Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, Επιχειρηματικούς φορείς, Ελεγκτική Εταιρεία και φυσικά πρόσωπα. Κύριος σκοπός του είναι η υποστήριξη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, τη μελέτη, έρευνα, ενημέρωση και εκπαίδευση στοχεύοντας κατ’ εξοχήν στην πρόληψη και μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. https://www.ioas.gr/
Safer Roads Foundation
Τα Safer Roads Foundation είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός, με έδρα το Λονδίνο, που αποσκοπεί στη μείωση του αριθμού των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών από τροχαία συμβάντα. http://www.saferroadsfoundation.org/
Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (European Transport Safety Council, ETSC)
Το ETSC είναι ένας ανεξάρτητος Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός με έδρα τις Βρυξέλλες και αποσκοπεί στη μείωση του αριθμού των θανάτων και των τραυματισμών στις μεταφορές στην Ευρώπη. https://etsc.eu/about-us/

anekdoto me taxi

ΑΝΕΚΔΟΤΑΡΑ… Καλεί ΤΑΞΙ μια Διμερτρη ΓYMNΗ ΜlΛΦAPA

Nomads spoiler 29-11 Αγώνας ασυλίας – VIDEO