Η είδηση του θανάτου του Γιώργου Σταυρόπουλου, γνωστού σε όλη την Ελλάδα ως «Μίστερ Εθνικά Μπούτια», σκόρπισε θλίψη σε όσους θυμούνται τη χρυσή – και αμφιλεγόμενη – εποχή της trash τηλεόρασης της δεκαετίας του ’90.
Ο άνθρωπος πίσω από τον μύθο
Με τα προκλητικά του σχόλια, την εκρηκτική του προσωπικότητα και φυσικά το παρατσούκλι που τον συνόδευε για πάντα, ο Σταυρόπουλος έγινε μια από τις πιο χαρακτηριστικές φιγούρες των νυχτερινών τηλεοπτικών shows. Η παρουσία του στα πάνελ της Βίκυς Μιχαλονάκου, στο θρυλικό «Ερωτοδικείο», έγραψε τη δική της ιστορία σε μια εποχή που η ελληνική τηλεόραση αναζητούσε όρια και, πολλές φορές, τα ξεπερνούσε.
Μαζί με τον «Εθνικό Σταρ» Ανδρέα Ευαγγελόπουλο αποτέλεσαν ένα εκρηκτικό δίδυμο· με καβγάδες, υπερβολές και ατάκες που έμελλε να μείνουν χαραγμένες στη μνήμη του κοινού. Ήταν η εποχή που η τηλεόραση της μεταμεσονύχτιας ζώνης έπαιζε με το κιτς, το γκροτέσκο και το χιούμορ, δημιουργώντας περσόνες που έγιναν «μύθοι» για τις επόμενες γενιές.
Τα τελευταία χρόνια
Αν και τα φώτα της δημοσιότητας τον είχαν ξεχάσει εδώ και καιρό, ο Γιώργος Σταυρόπουλος παρέμενε για πολλούς μια ανάμνηση της πιο αυθεντικής trash κουλτούρας. Η απόσυρσή του από τα τηλεοπτικά δρώμενα ήταν σιωπηλή, μα η φιγούρα του εξακολουθούσε να ανασύρεται συχνά σε συζητήσεις, βίντεο και αναμνήσεις εκείνης της εποχής.
Το συγκινητικό αντίο
Ανάμεσα σε εκείνους που έσπευσαν να τον αποχαιρετήσουν δημόσια ήταν η Πέπη Τσεσμελή, η οποία με το χαρακτηριστικό της «άλλο Πέπη κι άλλο πρέπει» είχε συνδεθεί με την ίδια τηλεοπτική περίοδο.«Αντίο φίλε Γιώργο… Θα σε θυμόμαστε πάντα με χαμόγελο, γιατί μας χάρισες ανεπανάληπτες στιγμές γέλιου. Ήσουν μια ψυχούλα γεμάτη χαρά. Καλό ταξίδι στο φως», έγραψε συγκινημένη.
Το αποτύπωμα μιας trash περσόνας
Ο «Μίστερ Εθνικά Μπούτια» δεν ήταν απλώς μια γραφική φιγούρα της trash TV. Συμβόλιζε μια εποχή όπου η τηλεόραση άφηνε χώρο στο απρόβλεπτο, στο προκλητικό και στο αμφιλεγόμενο. Μια εποχή που – όσο κι αν προκαλούσε – κατάφερε να μείνει ανεξίτηλη στη συλλογική μνήμη.
Σήμερα, η είδηση του θανάτου του ξυπνά νοσταλγία αλλά και μια πικρή γεύση: το τέλος ενός κεφαλαίου που, καλώς ή κακώς, σφράγισε την ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης.