Σε μια πρόσφατη και πολύ σημαντική εξέλιξη, η ρυθμιστική επιτροπή προστασίας δεδομένων της Ιρλανδίας, DPC, επέβαλε πρόστιμο ύψους 390 εκατομμυρίων ευρώ στη Metα, την εταιρεία που είναι πίσω από τεράστιες πλατφόρμες όπως τα Facebook, Instagram, WhatsApp και Threads. Ο λόγος; Η προβολή διαφημίσεων που βασίζονται στο διαδικτυακό προφίλ των χρηστών, κάτι που αναγνωρίζεται ως εισβολή στην ιδιωτική τους ζωή.
Μετά από αυτό το πρόστιμο, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ της Wall Street Journal, η Metα εξετάζει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των πλατφορμών της. Ενας από τους τρόπους που σκέφτεται είναι η μετάβαση σε συνδρομητικό μοντέλο για το Facebook και το Instagram, όπου οι χρήστες θα πληρώνουν μηνιαίως ανάλογα με τη χρήση τους, ώστε να μην βλέπουν διαφημίσεις. ΤΟ κόστος εκτιμάται στα 10-15 ευρώ
Σε εναλλακτική πρόταση, η εταιρεία σκέφτεται να προσφέρει δωρεάν πρόσβαση, με την προϋπόθεση ότι ο χρήστης θα αποδέχεται την προβολή των διαφημίσεων. Ωστόσο, η τελευταία επιλογή αναμένεται να χρειάζεται την έγκριση των αρμόδιων ευρωπαϊκών αρχών.
Σε δηλώσεις του, εκπρόσωπος της Metα υπογράμμισε την πίστη της εταιρείας στην ελεύθερη πρόσβαση στις πλατφόρμες που υποστηρίζεται από προσωποποιημένες διαφημίσεις. Ωστόσο, με τις νέες νομοθετικές αλλαγές και την πίεση που δέχεται η εταιρεία, εξετάζει διαφορετικές επιλογές για το μέλλον της.
Είναι σαφές ότι η απόφαση της DPC θα έχει μεγάλες συνέπειες για τον τρόπο που οι χρήστες αλληλεπιδρούν με αυτές τις πλατφόρμες. Ο χρόνος θα δείξει πώς θα επηρεαστεί η ψηφιακή αγορά και η προσωπική ιδιωτικότητα των χρηστών μετά από αυτό το σημαντικό γεγονός.