Koolnews
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • News
  • Media
  • Showbiz
  • Koolgirls
  • Sports
  • Funny
  • Travel
  • Food
Subscribe
  • Έρευνες
Πέμπτη, Σεπ 4, 2025
Font ResizerAa
KoolnewsKoolnews
  • Έρευνες
  • Νύχια
  • Μαλλιά
  • Ομορφιά
  • Ζώδια
  • Ανέκδοτα
Search
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • News
  • Media
  • Showbiz
  • Koolgirls
  • Sports
  • Funny
  • Travel
  • Food
Koolnews > Έρευνα: Δεν είναι μόνο το TikTok. Γιατί τα τραγούδια γίνονται πιο απλά και επαναλαμβανόμενα
Featured

Έρευνα: Δεν είναι μόνο το TikTok. Γιατί τα τραγούδια γίνονται πιο απλά και επαναλαμβανόμενα

Άννα Μακρή
Last updated: 4 Απριλίου, 2024 5:17 μμ
Άννα Μακρή
Published: 4 Απριλίου, 2024
Share
SHARE

Μια νέα μελέτη δείχνει πως τα τραγούδια γίνονται όλο και πιο απλά, επαναληπτικά, θυμωμένα και εγωκεντρικά τα τελευταία 40 χρόνια.

Διαφήμιση

Τα τελευταία χρόνια, η συζήτηση γύρω από το TikTok και τη συνεχώς μειούμενη διάρκεια της προσοχής μας έχει φτάσει σε νέα ύψη. Παράλληλα, το περιεχόμενο γίνεται όλο και πιο σύντομο και παράλογο, προσαρμοσμένο σε υπερδιεγερμένα αλλά και βαρεμένα μυαλά – σκεφτείτε τα “sludge content” και την viral επιτυχία “Skibidi Toilet”. Τώρα, μια νέα μελέτη έδειξε ότι οι στίχοι των τραγουδιών γίνονται πιο απλοί, θυμωμένοι, εγωκεντρικοί και επαναληπτικοί – υπέροχα!

Η έκθεση, που δημοσιεύτηκε την περασμένη εβδομάδα, ανέλυσε τους στίχους σε περισσότερα από 12.000 αγγλόφωνα τραγούδια των τελευταίων 40 ετών, σε είδη όπως η rap, η country, η pop, η R&B και η rock.

Η μελέτη δεν επικεντρώνεται σε συγκεκριμένους σύγχρονους καλλιτέχνες, αλλά μάλλον στις αλλαγές στον τρόπο που καταναλώνουμε τη μουσική, από τους δίσκους βινυλίου στα CD και, τώρα, στις πλατφόρμες streaming με αλγόριθμους. “Αυτό που παρατηρούμε επίσης τα τελευταία 40 χρόνια είναι μια δραστική αλλαγή στο μουσικό τοπίο – από τον τρόπο πώλησης της μουσικής μέχρι τον τρόπο παραγωγής της”, γράφει η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, Έβα Ζάνγκερλε από το Πανεπιστήμιο του Ίνσμπρουκ της Αυστρίας.

Διαφήμιση

Πράγματι, η τελευταία δεκαετία έχει δει μια τεράστια μετατόπιση στον τρόπο που καταναλώνουμε τη μουσική, με τις λίστες αναπαραγωγής που δημιουργούνται από αλγόριθμους να ενθαρρύνουν την ακρόαση περιβάλλοντος και τους ανθρώπους να ακούνε μουσική στο παρασκήνιο στο σχολείο ή στη δουλειά, χωρίς να αναφέρουμε τον ρόλο του TikTok στην εξάπλωση της viral δημοτικότητας για προηγουμένως άγνωστους καλλιτέχνες. “Τα πρώτα 10-15 δευτερόλεπτα είναι καθοριστικά για το αν θα παραλείψουμε το τραγούδι ή όχι”, λέει η Ζάνγκερλε.

Αλλά δεν είναι μόνο οι πλατφόρμες που διαμορφώνουν τα μουσικά μας γούστα. Η έκθεση επισημαίνει ότι οι στίχοι μπορούν να είναι «ο καθρέφτης της κοινωνίας», αντανακλώντας τις αλλαγές στις αξίες και τα συναισθήματα ενός πολιτισμού. Οι ερευνητές ανέλυσαν τα συναισθήματα που εκφράζονται στους στίχους, πόσες διαφορετικές λέξεις χρησιμοποιήθηκαν και πόσο συχνά επαναλαμβάνονταν. «Σε όλα τα είδη, οι στίχοι είχαν την τάση να γίνονται πιο απλοί και πιο επαναλαμβανόμενοι», προσθέτει η Zangerle.

Για παράδειγμα, λέξεις όπως «εγώ» ή «δικό μου» έχουν αυξηθεί σε δημοτικότητα, υπονοώντας τους τρόπους με τους οποίους οι στίχοι γίνονται πιο αυτο-εμμονικοί με την πάροδο του χρόνου. Υπήρξε μια αύξηση στους στίχους που εκφράζουν θυμό, αηδία ή θλίψη, αλλά αυτό δεν προκαλεί έκπληξη αν σκεφτεί κανείς ότι όλα συμβαίνουν στον κόσμο αυτή τη στιγμή.

Από όλα τα είδη, το ραπ βγήκε στην κορυφή για τους πιο οργισμένους στίχους. είναι επίσης το είδος με τις περισσότερες επαναλαμβανόμενες γραμμές, αν και αυτό μπορεί να οφείλεται στα τραγούδια που έχουν τις περισσότερες γραμμές για αρχή. Ένα άλλο εύρημα δείχνει πώς οι θαυμαστές της ροκ είναι πιο πιθανό να αναζητήσουν στίχους από παλαιότερα τραγούδια, γεγονός που αντανακλά τη φθίνουσα δημοτικότητά του μεταξύ των τρεχουσών τάσεων της μουσικής.

Τούτου λεχθέντος, η έκθεση παραδέχεται ότι τα αποτελέσματα μπορεί να μην είναι ενδεικτικά της κατανάλωσης μουσικής παντού, δεδομένου ότι είναι ιδιαίτερα επικεντρωμένες στις ΗΠΑ, με βάση τα αποτελέσματα από τα τσαρτ Billboard. Η έκθεση αποτελεί συνέχεια μιας ανακοίνωσης τον περασμένο μήνα, η Universal Music Group (UMG), η μεγαλύτερη δισκογραφική εταιρεία στον κόσμο, αφαίρεσε τη μουσική των καλλιτεχνών της από την εφαρμογή κοινής χρήσης βίντεο TikTok μετά τη λήξη της συμφωνίας άδειας χρήσης τους τον Ιανουάριο, η οποία σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή στον τρόπο η μουσική θα εξαπλωθεί σε όλη την πλατφόρμα

Διαφήμιση
TAGGED:έρευνα
Share This Article
Facebook Copy Link Print
Weather
32°C
Athens
few clouds
32° _ 30°
37%
9 km/h
Πε
32 °C
Πα
30 °C
Σα
33 °C
Κυ
32 °C
Δε
31 °C
Διαφήμιση

Let's Connect

304.9kLike
3.04MFollow
304.9kPin
844.87MFollow

Popular Posts

Προσωρινά προβλήματα στις υπηρεσίες της Google. Εκτός λειτουργίας για περίπου 20 λεπτά YouTube, Google Ads και αναζήτηση

Kool Team
1 Min Read

Η Ιωάννα Τούνη «καρφώνει» πρώην της: Η απάντηση στο καυστικό σχόλιο για την απιστία

Kool Team
3 Min Read

Σοκ στη Βραζιλία: Τερματοφύλακας κατέρρευσε και πέθανε μετά από απόκρουση πέναλτι σε αγώνα futsal

Kool Team
3 Min Read

You Might Also Like

Featured

Eurojackpot Κλήρωση σήμερα 19/04: Τυχερά νούμερα – Δες αν κέρδισες τα 115 εκατομμύρια

0 Min Read
Featured

Τρύπα στην ασφάλεια του Facebook – Έτσι μπορούν να σου χακάρουν το προφίλ

2 Min Read
Featuredvideo

Πλοίο έπεσε σε γέφυρα 2,5Km – Σκηνές χάους στη Βαλτιμόρη μετά την κατάρρευση γέφυρας

1 Min Read
FeaturedΥγεία

Πρώιμα προειδοποιητικά σημάδια για τον καρκίνο: 5 συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

4 Min Read
Featured

Αρχιεπίσκοπος για γάμο ομόφυλων: «Η Εκκλησία δεν αντιδρά, αγαπά, αλλά τέτοιους γάμους δεν σας εύχομαι»

1 Min Read
Featured

Θάνατος 17χρονης μαθήτριας στη Δάφνη: Γύρισε από το σχολείο αναστατωμένη

1 Min Read
Featured

Νεκρό βρέφος στην Πάτρα: Τι έδειξε η νεκροψία στο μόλις 2,5 μηνών αγοράκι

2 Min Read
Featured

Πρίγκιπας William: Πρώτο δημόσιο μήνυμα μετά τη διάγνωση καρκίνου της Κέιτ Μίντλετον

2 Min Read

Social Networks

Facebook-f Twitter Youtube Instagram

Koolnews network

Koolnews
Koolnews
Koolnews
Koolnews
Koolnews

Koolnews, Ελαιών 25, Κηφισιά 145 64

Koolnews
Koolnews
Koolnews.gr © 2025 – All rights reserved
  • Όροι Χρήσης
  • Σχετικά με Εμάς
  • Contact us
  • Πολιτική Cookies (ΕΕ)
  • GDPR Privacy Policy
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?