Koolnews
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • News
  • Media
  • Showbiz
  • Koolgirls
  • Sports
  • Funny
  • Travel
  • Food
Subscribe
  • Έρευνες
Πέμπτη, Δεκ 4, 2025
Font ResizerAa
KoolnewsKoolnews
  • Έρευνες
  • Νύχια
  • Μαλλιά
  • Ομορφιά
  • Ζώδια
  • Ανέκδοτα
Search
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • News
  • Media
  • Showbiz
  • Koolgirls
  • Sports
  • Funny
  • Travel
  • Food
Koolnews > 14 νεκροί στη γλυφάδα και τα διαμάντια που έγιναν στάχτη: Η συγκλονιστική ιστορία του αεροπορικού δυστυχήματος το 1979
extras

14 νεκροί στη γλυφάδα και τα διαμάντια που έγιναν στάχτη: Η συγκλονιστική ιστορία του αεροπορικού δυστυχήματος το 1979

Kool Team
Last updated: 11 Οκτωβρίου, 2024 6:08 μμ
Kool Team
Published: 11 Οκτωβρίου, 2024
Share
SHARE

Στις 7 Οκτωβρίου 1979, η πτήση SR 316 της Swissair, ένα αεροσκάφος τύπου DC-8, εκτελούσε το δρομολόγιο από τη Γενεύη προς την Αθήνα, όταν συνέβη ένα από τα πιο τραγικά αεροπορικά δυστυχήματα στη χώρα. Το αεροσκάφος, ενώ προσπαθούσε να προσγειωθεί στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Ελληνικού, αντιμετώπισε σοβαρές δυσκολίες που κατέληξαν σε μοιραία συντριβή.

Ενότητες
  • Οι συνθήκες της προσγείωσης
  • Ανθρώπινες απώλειες και τραυματισμοί
  • Επικίνδυνο φορτίο: Ραδιενεργά υλικά και διαμάντια
  • Τα αίτια της τραγωδίας
  • Η δικαστική διαδικασία και οι συνέπειες
  • Κληρονομιά της τραγωδίας

Οι συνθήκες της προσγείωσης

Το αεροσκάφος άγγιξε τον διάδρομο με ταχύτητα περίπου 270 χλμ/ώρα και παρά την προσπάθεια των πιλότων να το επιβραδύνουν, δεν κατάφερε να διατηρήσει την πορεία του στον διάδρομο. Βγήκε από το τέλος του διαδρόμου και κατέληξε σε δημόσια οδό, περνώντας κοντά στο Γκολφ της Γλυφάδας. Κατά τη διάρκεια της πρόσκρουσης, η αριστερή πτέρυγα και η ουρά αποκολλήθηκαν, ενώ ξέσπασε μεγάλη πυρκαγιά που κατέστρεψε μεγάλο μέρος του αεροσκάφους.

Ανθρώπινες απώλειες και τραυματισμοί

Το δυστύχημα είχε τραγικές συνέπειες για τους 154 επιβάτες και το πλήρωμα που βρίσκονταν στο αεροπλάνο. Από αυτούς, 14 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, ενώ άλλοι 30 τραυματίστηκαν. Ανάμεσα στα θύματα υπήρχαν πολίτες από τη Βρετανία, τη Γερμανία και τη Γαλλία. Ιδιαίτερα συγκλονιστικό είναι το γεγονός ότι 100 από τους επιβάτες ήταν γιατροί, καθ’ οδόν για ένα σημαντικό ιατρικό συνέδριο στην Κίνα.

Επικίνδυνο φορτίο: Ραδιενεργά υλικά και διαμάντια

Πέρα από τους επιβάτες, το αεροσκάφος μετέφερε και ένα ιδιαίτερα επικίνδυνο φορτίο. Συγκεκριμένα, μετέφερε 450 κιλά ραδιενεργών ισοτόπων και μια μικρή ποσότητα πλουτωνίου, το οποίο ανήκε σε έναν από τους επιβαίνοντες γιατρούς. Οι αρχές έλαβαν άμεσα μέτρα για να ελέγξουν την έκθεση στην ακτινοβολία των διασωστών και των πυροσβεστών που συμμετείχαν στην επιχείρηση διάσωσης.

Επιπλέον, υπήρχε στο φορτίο και μια αποστολή με βιομηχανικά διαμάντια αξίας δύο εκατομμυρίων δολαρίων, που είχαν ως τελικό προορισμό τη Βομβάη. Δυστυχώς, τα περισσότερα από τα άκοπα διαμάντια βρέθηκαν μεν, αλλά είχαν υποστεί καταστροφές από την υψηλή θερμοκρασία της πυρκαγιάς.

Τα αίτια της τραγωδίας

Η έρευνα που ακολούθησε κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι δύο πιλότοι, ο 48χρονος κυβερνήτης και ο 38χρονος συγκυβερνήτης, δεν πραγματοποίησαν την κατάλληλη ελεγχόμενη προσέγγιση. Η υπερβολική ταχύτητα με την οποία επιχείρησαν την προσγείωση θεωρήθηκε το κύριο αίτιο που προκάλεσε την απώλεια ελέγχου του αεροσκάφους.

Η δικαστική διαδικασία και οι συνέπειες

Η δίκη των υπεύθυνων πιλότων πραγματοποιήθηκε τέσσερα χρόνια μετά το δυστύχημα, το 1983. Οι δικαστικές αρχές καταδίκασαν τον κυβερνήτη σε ποινή φυλάκισης πέντε ετών και τον συγκυβερνήτη σε 2,5 χρόνια. Ωστόσο, οι δύο άνδρες αφέθηκαν ελεύθεροι με εγγύηση και κατέθεσαν έφεση κατά της απόφασης.

Στη διάρκεια της έφεσης, το δικαστήριο αποφάσισε πως οι ποινές τους μπορούσαν να εξαγοραστούν. Αν και δεν επέστρεψαν ποτέ στο πιλοτήριο, συνέχισαν να εργάζονται στη Swissair, αλλά σε διαφορετικές θέσεις, μακριά από την πτήση.

Κληρονομιά της τραγωδίας

Η τραγωδία στο Ελληνικό παραμένει μια από τις πιο σημαντικές και δραματικές αεροπορικές καταστροφές που έχουν συμβεί στην Ελλάδα. Η μνήμη του συμβάντος συνεχίζει να επηρεάζει τα πρότυπα ασφάλειας των αερομεταφορών και να υπενθυμίζει τη σημασία της αυστηρής τήρησης των κανόνων και των διαδικασιών στις αεροπορικές επιχειρήσεις.

Follow Koolnews.gr στο Google News
Share This Article
Facebook Copy Link Print
Weather
14°C
Athens
scattered clouds
15° _ 13°
90%
4 km/h
Πε
16 °C
Πα
15 °C
Σα
16 °C
Κυ
13 °C
Δε
13 °C
Διαφήμιση

Let's Connect

304.9kLike
3.04MFollow
304.9kPin
844.87MFollow

Popular Posts

Ανδρέας Λοβέρδος για τη σύλληψη του γιου του: «Τον στηρίζω, αλλά δεν δικαιολογώ κάθε πράξη του»

Kool Team
2 Min Read

Λούτσα – Νέες διαστάσεις στο θανατηφόρο τροχαίο: Μετανιωμένος ο 29χρονος, νέα απολογία αύριο

Kool Team
3 Min Read

«Κόκκινος» χάρτης κακοκαιρίας: Ποιες περιοχές κινδυνεύουν με πλημμύρες τις επόμενες 72 ώρες

Kool Team
12 Min Read

ΟΠΕΚΕΠΕ Τι αποκάλυψε η εφορία για τον κτηνοτρόφο με τα 6000 κερδισμένα δελτία

Kool Team
1 Min Read

You Might Also Like

Γυναίκα

Μακιγιάζ: Πώς να φορέσετε τη ροζ σκιά ματιών, τη πιο εκπληκτική τάση ομορφιάς της σεζόν

2 Min Read
Κεφαλά Χριστίνα
koolgirlsΓυναίκα

Χριστίνα Κεφαλά: Οι πιο ωραίοι συνδυασμοί για σκουρόχρωμα τζιν

2 Min Read
extras

Αυτοκίνητο: Το γλυπτό του Αρμάν Φερναντέζ με τα παλιά αυτοκίνητα που πρέπει να δεις

1 Min Read
Γυναίκα: Τι να φορέσετε στο πρώτο ραντεβού
extras

Γυναίκα: Τι να φορέσεις στο πρώτο ραντεβού

4 Min Read
extras

Αποδόσεις Παιχνιδιών Καζίνο: Τι Πρέπει να Γνωρίζετε

5 Min Read
newssexyΓυναίκα

Μακιγιάζ 2020 : Χρήσιμα Tips για να μην φεύγει το κραγιόν

1 Min Read
hotkoolgirlsnewssexyvideoΓυναίκα

Halsey: Ποζάρει τόπλες στη νέα καμπάνια της εταιρίας μακιγιάζ About-Face

1 Min Read
extras

Θες να χάσεις κιλά; ΦΑΕ! Επιστήμονας φέρνει την ΑΝΑΤΡΟΠΗ στις δίαιτες χαμηλών λιπαρών

1 Min Read

Social Networks

Facebook-f Twitter Youtube Instagram

Koolnews network

Koolnews
Koolnews
Koolnews
Koolnews
Koolnews
tvfreaks tvfreaks

Koolnews, Ελαιών 25, Κηφισιά 145 64

Koolnews
Koolnews
Koolnews.gr © 2025 – All rights reserved
  • Όροι Χρήσης
  • Σχετικά με Εμάς
  • Contact us
  • Πολιτική Cookies (ΕΕ)
  • GDPR Privacy Policy
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?