Σαρκοπενία: Τι είναι;Ποιες Γυναίκες Κινδυνεύουν;

Η σαρκοπενία είναι μία ασθένεια άρρηκτα συνδεδεμένη με τη διαδικασία της γήρανσης.Πρόκειται για την απώλεια της μυϊκής μάζας και της δύναμης, η οποία αναπόφευκτα επηρεάζει την ισορροπία, τη βάδιση και τη γενική ανταπόκριση του ατόμου στις καθημερινές δραστηριότητες.Επηρεάζει περισσότερο τα άτομα που κάνουν καθιστική ζωή, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν εμφανίζεται και σε….

δραστήριους ανθρώπους.Οι γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας πρέπει να αποφεύγουν την κατανάλωση αλκοόλ, το οποίο αυξάνει τον κίνδυνο σαρκοπενίας.Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξε έρευνα επιστημόνων από το Yonsei University College of Medicine, στη Σεούλ.

Η έρευνα εστίασε σε σχεδόν 2.400 γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση, μέσης ηλικίας 62 ετών. Από αυτές ποσοστό 8% είχαν σαρκοπενία.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα ποσοστά σαρκοπενίας ήταν 4 φορές υψηλότερα σε όσες κινδύνευαν λόγω κατανάλωσης αλκοόλ.
Αυτό συμβαίνει γιατί η κατανάλωση αλκοόλ επιταχύνει την απώλεια μυϊκής μάζας, η οποία συντελείται έτσι κι αλλιώς λόγω της γήρανσης και της εμμηνόπαυσης.
Οι ερευνητές ανέφεραν ότι η συστηματική κατανάλωση αλκοόλ αυξάνει τον κίνδυνο σαρκοπενίας και τραυματισμών.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στη διαδικτυακή έκδοση του περιοδικού Menopause.

*** Η σαρκοπενία χαρακτηρίζεται από τη σταδιακή απώλεια της μυϊκής μάζας, που εκδηλώνεται μετά την ηλικία των 40.

Σύμφωνα με επιστημονικά στοιχεία υπολογίζεται ότι 20 εκατομμύρια Ευρωπαίοι πάσχουν από σαρκοπενία και ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί κατά 64% στα 32,4 εκατομμύρια έως το 2045.

Η διάγνωση της σαρκοπενίας, όπως εξηγούν οι ειδικοί της Ευρωπαϊκής Ομάδας Εργασίας για τη Σαρκοπενία των Ηλικιωμένων (EWGSOP) είναι εξαιρετικά δύσκολη καθώς η νόσος επηρεάζει την ισορροπία, το βάδισμα και τη συνολική επίδοση του ατόμου στις καθημερινές του ασχολίες.

Οι παράγοντες που παίζουν ρόλο για την εμφάνισή της είναι:

Η αύξηση των επιπέδων των ορμονών
Η μεταβολή των απαιτούμενων πρωτεϊνών
Η καταστροφή των κινητικών νευρώνων
Ο καθιστικός τρόπος ζωής
Μέτρα πρόληψης

Οι έρευνες έχουν δείξει ότι η σωστή διατροφή αλλά και οι ασκήσεις με βάρη σε συνδυασμό με αεροβική άσκηση δρουν ευεργετικά στη διατήρηση της μυϊκής μάζας και επιβραδύνουν την σαρκοπενία.
Συστηματική άσκηση

Οι ειδικοί της mayo clinic συνιστούν σε άνδρες και γυναίκες μετά την ηλικία των 40 ετών να κάνουν αεροβική γυμναστική 2-3 ώρες την εβδομάδα. Παράλληλα να μην παραλείπουν τις καθημερινές ασκήσεις ευκινησίας, μυϊκής ενδυνάμωσης και ισορροπίας στο σπίτι.
Διατροφή

Για τη διατήρηση των επιπέδων της πρωτεΐνης που απαιτούνται για την ενδυνάμωση της μυϊκής μάζας θα πρέπει μετά τα 40 να προσλαμβάνεται περισσότερη πρωτεΐνη μέσω της διατροφής.
Ενδεικτικά η πρωτεϊνική πρόσληψη για έναν ενήλικα σε προχωρημένη ηλικία είναι 1.0-1.20 γραμμ./κιλό του σωματικού βάρους.

Απαραίτητη η βιταμίνη D
Μετά την εμμηνόπαυση χρειάζονται 800 μονάδες (UΙ) βιταμίνης D. Με τη σύμφωνη γνώμη του θεράποντα ιατρού μπορεί να απαιτηθεί η λήψη συμπληρωμάτων ασβεστίου και βιταμίνης D.

ΠΗΓΗ: www.onmed.gr , healthreport.gr

καλοκαιρι αντηλιακο

Καλοκαίρι: Ποια είναι τα συχνότερα λάθη που κάνουμε όταν βάζουμε αντηλιακό

power of love αννα ελευθεριου

Power of Love: Το ΤΕΡΜΑΤΙΣΕ η ΑΝΝΟΥΛΑ. ΠΟΣΑ ΤΣΕΠΩΣΕ; Το πρωτο της ΜΗΝΥΜΑ. Tι λεει η Μαρία Μπακοδήμου