Ιδέες για να σφύζουμε από υγεία το 2019!

Χαρά, τύχη, ευτυχία, αλλά πάνω από όλα η καλύτερη ευχή για όλες μας και το 2019 είναι η υγεία!

Πέρα από το ετήσιο τσεκ απ μπορούμε να εντάξουμε στο καθημερινό μας πρόγραμμα μερικά έξυπνα βήματα που προασπίζουν και προάγουν την υγεία μας, χωρίς ..

κόπο αλλά με τρόπο. Η νέα χρονιά κρύβει πολλές ευχάριστες εκπλήξεις και είμαστε έτοιμες να τις απολαύσουμε σφύζοντας από υγεία, δεν είναι έτσι;

1. Ανακαλύπτουμε τη σεφ που κρύβουμε μέσα μας!

Όσο και να θέλουμε να γευθούμε μερικούς ακόμα ανθυγιεινούς πειρασμούς αλλά και να αποστασιοποιηθούμε από την κουζίνα, είναι πολύ καλύτερο να ξεκινήσουμε να μαγειρεύουμε τα γεύματά μας, αντί να παραγγέλνουμε έτοιμες λύσεις.

Δημιουργώντας το προσωπικό μας μενού θα λαμβάνουμε με σιγουριά τα απαραίτητα στοιχεία που χρειάζεται το σώμα μας, από πρωτεΐνες και φυτικές ίνες έως φρέσκα φρούτα και λαχανικά.

Ταυτόχρονα, έχουμε τη δυνατότητα να περιορίσουμε τα λίπη, τη ζάχαρη και την υπερβολική πρόσληψη αλατιού στοιχεία που προσδίδουν μερικά περιττά κιλά αλλά και την πιθανότητα εμφάνισης καρδιακών νόσων ή διαβήτη τύπου 2.

2. Δεν ξεχνάμε να τηρήσουμε τις υποσχέσεις μας για τη νέα χρονιά
Κάθε χρόνο είναι γνωστό πως δημιουργούμε μια λίστα με υποσχέσεις για τη νέα χρονιά. Μια κίνηση, η οποία όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί τονώνει την ψυχική μας υγεία, όταν διέπεται από λογικές και εφικτές προτάσεις. Αλλά πόσο συχνά την τηρούμε;

Ας κάνουμε αυτόν τον Ιανουάριο τη διαφορά και ας ξεκινήσουμε με απλά, μικρά βήματα και όχι απόμακρους στόχους. Παράδειγμα; Αντί να χάσουμε 30 κιλά, ας υποσχεθούμε πως θα ακολουθήσουμε ένα πρόγραμμα τακτικής άσκησης και μια προσεγμένη διατροφή. Είναι τόσο απλό!

3. Οργάνωση των ιατρικών ραντεβού
Για να είμαστε όσο γίνεται πιο συνεπείς στις αποφάσεις μας, ας οργανώσουμε μια λίστα με κάθε ιατρική και οδοντιατρική επίσκεψη που θέλουμε να κάνουμε κατά τη διάρκεια του χρόνου, από τώρα!

Στη συνέχεια, προγραμματίζουμε άμεσα τα ραντεβού μας και τα καταγράφουμε στο ημερολόγιό μας. Με αυτόν τον τρόπο αποδεικνύουμε πως η φροντίδα της υγείας μας αποτελεί για εμάς προτεραιότητα, ενώ την ίδια στιγμή μας αποτρέπει από τυχόν αναβλητικότητες!

4. Στην αγκαλιά του Μορφέα
Ο καλός ύπνος είναι απαραίτητος για την υγεία του οργανισμού μας και την ομορφιά μας! Για να δημιουργήσουμε τις ιδανικές προϋποθέσεις φροντίζουμε ο χώρος της κρεβατοκάμαρας μας να είναι σκοτεινός και ήσυχος.

Μισή ώρα πριν ξαπλώσουμε, προσθέτουμε στο ειδικό δοχείο λίγες σταγόνες αιθέριου έλαιου λεβάντας και ακολουθούμε ένα μικρό τελετουργικό για να ηρεμήσουμε, κάνοντας μερικές ασκήσεις γιόγκα, διαλογισμό ή ό,τι μπορεί να βοηθήσει το σώμα και το μυαλό μας να χαλαρώσει.

Απομακρύνουμε τις ηλεκτρονικές συσκευές από τον χώρο, όπως κινητά, tablets και laptops, καθώς και την τηλεόραση. Όλα αυτά εκπέμπουν το γνωστό μπλε φως, το οποίο μειώνει την ποσότητα της ορμόνης του ύπνου, της μελατονίνης, με αποτέλεσμα να διαταράσσεται ο ύπνος μας!

5. Προσοχή στη στοματική υγιεινή
Βουρτσίζουμε τα δόντια μας μετά από κάθε γεύμα, μόλις ξυπνήσουμε το πρωί και οπωσδήποτε πριν πέσουμε για ύπνο και ελέγχουμε την οδοντόβουρτσά μας, την οποία και αντικαθιστούμε περίπου κάθε δύο με τρεις μήνες.

Επιστημονικές έρευνες αποδεικνύουν πως στην οδοντόβουρτσα συσσωρεύονται σημαντικές ποσότητες τρικλοζάνης που απελευθερώνονται συνεχώς, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται λεκέδες στην επιφάνεια των δοντιών μας!

Επίσης, πρέπει να προσέξουμε το συγκεκριμένο συστατικό να μην περιέχεται στη σύνθεση της οδοντόκρεμας. Η παρουσία τρικλοζάνης έχει απαγορευτεί πρόσφατα σε πολλά καλλυντικά, μιας και θεωρείται υπεύθυνη για ορμονικές διαταραχές και άλλες αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία μας.

6. Όχι στο άγχος, ναι στις θετικές σκέψεις
Οι καθημερινές υποχρεώσεις ενδέχεται να μην μας αφήνουν το περιθώριο να ελέγχουμε τη συναισθηματική μας κατάσταση, με αποτέλεσμα να μας κατακλύζει το άγχος και τα αρνητικά συναισθήματα. Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν, να δημιουργούμε την απαραίτητη ισορροπία.

Μόλις αντιληφθούμε πως το άγχος μας καταβάλει, σκεφτόμαστε κάτι θετικό ανατρέποντας την κατάσταση. Μετά το πρωινό μας ξύπνημα, τις μεσημεριανές ώρες και πριν πέσουμε για ύπνο πλημμυρίζουμε τον εγκέφαλο μας με θετικές σκέψεις, ώστε να αυξήσουμε τα επίπεδα της ορμόνης της ευτυχίας, της σεροτονίνης!

7. Αποχή από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Η αποσύνδεση από τα smartphones, τα tablets και τα lap tops μας δίνει την ευκαιρία να αναπτύξουμε πιο ποιοτικές σχέσεις με τους γύρω μας! Παράλληλα, απομακρύνονται οι δυσάρεστες παρενέργειες που προκαλούνται από τη συνεχή οπτική μας επαφή με την οθόνη, όπως θολή όραση, πονοκέφαλος, πόνοι στον αυχένα και ερεθισμοί στα μάτια.

Δεν χρειάζεται να κλείσουμε τους λογαριασμούς μας, αλλά σίγουρα μπορούμε να περιορίσουμε τη χρήση των μέσων, το πολύ σε μία ώρα την ημέρα.

8. Εποχιακή κατάθλιψη
Επιστημονικές έρευνες αποδεικνύουν πως είναι πολύ πιθανόν να υποφέρουμε από εποχική συναισθηματική διαταραχή (SAD), ένα είδος κατάθλιψης που εμφανίζεται στις γυναίκες τέσσερις φορές συχνότερα από ό,τι στους άνδρες!

Το φαινόμενο έρχεται στην επιφάνεια εξαιτίας των μουντών ημερών του χειμώνα με συμπτώματα όπως χαμηλή ενέργεια, αύξηση του βάρους, πρόσληψη υπερβολικής ποσότητας υδατανθράκων στη διατροφή μας, κοινωνική απόσυρση και κατάθλιψη.

Για να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση οργανώνουμε περιπάτους καθημερινά και ειδικά τις ημέρες έντονης ηλιοφάνειας, ακολουθούμε ένα πρόγραμμα άσκησης και βρισκόμαστε όσο πιο συχνά μπορούμε με φίλους.
ΠΗΓΗ

Διάβασε περισσότερα

Σημαντική ανακάλυψη αποδεικνύει ότι οι Κρητικοί ταξίδευαν στον Ατλαντικό πριν 4000 χρόνια!

Οδηγίες για να βαδίζετε στα τακούνια σας… χωρίς πόνους αλλά με χάρη!