Koolnews
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • News
  • Media
  • Showbiz
  • Koolgirls
  • Sports
  • Funny
  • Travel
  • Food
Subscribe
  • Έρευνες
Τρίτη, Ιούν 24, 2025
Font ResizerAa
KoolnewsKoolnews
  • Έρευνες
  • Νύχια
  • Μαλλιά
  • Ομορφιά
  • Ζώδια
  • Ανέκδοτα
Search
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • News
  • Media
  • Showbiz
  • Koolgirls
  • Sports
  • Funny
  • Travel
  • Food
Koolnews > Τεχνολογία > Αυτά είναι τα 5 λάθη που κάνουμε, όταν ψωνίζουμε ρούχα σύμφωνα με την επιστήμη!
Τεχνολογία

Αυτά είναι τα 5 λάθη που κάνουμε, όταν ψωνίζουμε ρούχα σύμφωνα με την επιστήμη!

Ασημίνα Φρατζέσκου
Last updated: 14 Μαρτίου, 2019 6:12 πμ
Ασημίνα Φρατζέσκου
Published 14 Μαρτίου, 2019
Share
SHARE

Όλοι κάνουν προσπάθειες -ειδικά σε καιρούς κρίσης- να αποφεύγουν τα άσκοπα έξοδα, ειδικά εκείνα που αφορούν ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ. Όμως, ακόμη κι όταν κάποιος αποφασίζει ότι θα ψωνίσει μόνο τα απαραίτητα, όταν η κουβέντα έρχεται στο τι θα φορέσει, είναι πολύ πιθανόν να γίνουν λάθη. Λάθη που στοιχίζουν, και όχι μόνο σε χρήμα, όπως λένε οι ειδικοί, αλλά και σε χρόνο και σε ψυχική διάθεση.

Κυρίως, γιατί επιστρέφοντας στο σπίτι με τις σακούλες ανά χείρας ακόμη, ο καταναλωτής είναι περίπου σίγουρος ότι μόλις αγόρασε κάτι, ενδεχομένως κάτι ακριβό, το οποίο δεν θα φορέσει.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Σύμφωνα με την κλινική ψυχολόγο, Kit Yarrow, αυτού του είδους τα λάθη έχουν 5 αιτίες, τις οποίες συνήθως προσπερνάμε και συνηθίζουμε να αποδίδουμε στην παρόρμηση της στιγμής ή στην ψυχολογία, που οι προσφορές και οι εκπτώσεις μας δημιουργούν, όταν είμαστε σε εμπορικούς δρόμους ή πολυκαταστήματα. Κατά τη Yarrow, επειδή τα ψώνια ήταν, είναι και θα είναι επίκληση στο κυνηγετικό ένστικτο του ανθρώπινου είδους, οφείλουμε να είμαστε ειλικρινείς και να έχουμε κατά νου και μερικά βαθύτερα σημεία του προβλήματος.

1. Αγνοούμε τον παράγοντα που λέγεται «εκπτώσεις» Η πιο συνηθισμένη εξήγηση στο γιατί αγοράζουμε ρούχα που δεν θα φορέσουμε ποτέ, βρίσκεται στην εξής εξίσωση: αυτή η αγορά είναι μία καλών προθέσεων κίνηση, που, ωστόσο, γίνεται με κακούς υπολογισμούς. Η εξίσωση έχει μέσα τους συντελεστές του ενθουσιασμού (μας άρεσε πολύ ένα συγκεκριμένο ρούχο), ήταν σε καλή τιμή ή σε περίοδο εκπτώσεων και ακόμη κι αν κάτι φαινόταν ότι πάει στραβά, οι δύο πρώτοι συντελεστές υπερτερούσαν. Όμορφο ρούχο – σε καλή τιμή, αυτό αναβοσβήνει στον εγκέφαλο του καταναλωτή εκείνη τη στιγμή. Το ενδεχόμενο ελάττωμα, το ότι μπορεί να μη μας πηγαίνει και άλλα εξίσου σοβαρά περνούν σε δεύτερη μοίρα, όταν η λέξη «ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ» αναγράφεται με κόκκινα γράμματα στις βιτρίνες και κυρίως μέσα στο μυαλό μας. Σημασία έχει η χαρά της αγοράς που εδώ αντιμετωπίζεται ως επιβράβευση. Κατά τη Yarrow, όταν ψωνίζουμε θυμωμένοι, εκνευρισμένοι ή απλώς απογοητευμένοι δεν έχει μεγάλη διαφορά από το να ψωνίζαμε… μεθυσμένοι.

2. Ψωνίζουμε για το όνειρο, όχι για την πραγματικότητα Αυτό σημαίνει ότι ψωνίζουμε γιατί φανταζόμαστε τον εαυτό μας με το συγκεκριμένο (αχρείαστο) ρούχο. Όπως εξηγεί η Yarrow εκείνη τη στιγμή δεν «μιλάει» καν ο καταναλωτής. «Μιλά» η μύχια φιλοδοξία, η ανάγκη να νιώσουμε καλά, η ανάγκη να μας φανταστούμε όμορφους, γοητευτικούς, δυνατούς. «Όταν ψωνίζουμε οραματιζόμαστε τον μελλοντικό μας εαυτό. Κυρίως γι’ αυτό αγαπούμε τα ψώνια: μας επιτρέπουν έστω και για λίγο να φανταστούμε τον εαυτό μας πιο πλούσιο, πιο αδύνατο, σε μια πιο πολυτελή ζωή, περιτριγυρισμένους από υπέροχα, ακριβά αντικείμενα, κατόχους αυτής της συγκεκριμένης εξουσίας που μπορεί να προσφέρει το χρήμα», επισημαίνει η ψυχολόγος. Και φυσικά, όταν επιστρέφουμε σπίτι, όλο αυτό το όνειρο καταρρέει μπροστά στον καθρέφτη. Και φυσικά τα όνειρα είναι δωρεάν, αλλά, όπως επισημαίνεται, καλό είναι να μην ψωνίζουμε ρούχα «για όταν αδυνατίσουμε». Όπως τονίζεται σε σχετικό άρθρο του «ΤΙΜΕ» είναι κάτι που δεν θα συμβεί, μόνο και μόνο επειδή πιέζουμε το εαυτό μας να αποκτήσει ένα ψευδές κίνητρο.

3. Αγαπάμε πολύ το ρούχο Εντάξει, φαντάζει κουτό, ίσως και εμμονικό, αλλά κρατάμε για χρόνια στην γκαρνταρόμπα πανάκριβα ρούχα, ακριβώς επειδή δεν θέλουμε να τα φθείρουμε. Είτε επειδή είμαστε συναισθηματικά δεμένοι με ένα κομμάτι, είτε -ακόμη πιο κυνικά- επειδή το θεωρούμε την τελευταία απόδειξη μιας εποχής ευμάρειας, πολύ απλά αποφεύγουμε να το χρησιμοποιήσουμε. Στην αρχή, όπως επισημαίνει η Yarrow, το κρατάμε μόνο για τις πολύ ειδικές περιπτώσεις. Μετά, καμία περίπτωση δεν μας φαίνεται τόσο εξαιρετική ώστε να… ταλαιπωρήσουμε έστω και για λίγες ώρες, αυτό το συγκεκριμένο ρούχο. Και κάπως έτσι καταλήγει καταδικασμένο «για πάντα» στη ντουλάπα. Ψώνια με λίγα κλικ: Αυτά είναι τα καλύτερα online stores

4. Πηγαίνουμε για ψώνια χωρίς λίστα Ενώ ξέρουμε τι ακριβώς μας λείπει, τι ακριβώς χρειαζόμαστε την περίφημη λίστα την κρατάμε μόνο για τα σούπερ μάρκετ. Η Yarrow εξηγεί ότι έχουμε συνδυάσει τη λίστα με τα μικρά, καθημερινά, αναγκαία που συνήθως προμηθευόμαστε από το σούπερ μάρκετ, με ένα είδος αγγαρείας της καθημερινότητας με λίγα λόγια. Γι’ αυτό, όταν βγαίνουμε για ψώνια, προτιμούμε να το βλέπουμε ως την πολυτελή απόδραση μας, παρά ως την εξυπηρέτηση μίας επίσης ουσιαστικής ανάγκης. Δεν παίρνουμε λίστα, λοιπόν, αφηνόμαστε στον αυτοσχεδιασμό, ενθουσιαζόμαστε απ’ όσα βλέπουμε και φυσικά επιστρέφουμε στο σπίτι, έχοντας ξεχάσει να πάρουμε αυτά τα οποία πραγματικά χρειαζόμασταν.

5. Ψωνίζουμε εκνευρισμένοι ή ακόμη και θυμωμένοι Άλλοι ανοίγουν το ψυγείο και βυθίζονται μέσα του, άλλοι ξεσπούν στο shopping. Κάθε ήττα, κάθε αναποδιά, κάθε απογοήτευση θεωρούμε ότι γιατρεύεται με την απόκτηση ενός αντικειμένου. Δεν έχει σημασία, αν είναι ακριβό ή όχι. Σημασία έχει η χαρά της αγοράς που εδώ αντιμετωπίζεται ως επιβράβευση. Κατά τη Yarrow, όταν ψωνίζουμε θυμωμένοι, εκνευρισμένοι ή απλώς απογοητευμένοι δεν έχει μεγάλη διαφορά από το να ψωνίζαμε… μεθυσμένοι. Όπως εξηγεί, το ίδιο αποτέλεσμα εμφανίζουν και οι online αγορές, με τη μόνη διαφορά ότι εκεί αυξάνονται τα ποσοστά καταναλωτών που έχουν παραγγείλει κάτι -κυριολεκτικά- υπό το καθεστώς μέθης ύστερα από κάποιο καβγά, μια επαγγελματική ή ερωτική απογοήτευση.

Με στοιχεία από ΤΙΜΕ, Salon.com, KitYarrow.com

Πηγή

Follow Koolnews.gr στο Google News

Share This Article
Facebook Copy Link Print
Weather
34°C
Athens
clear sky
35° _ 32°
26%
5 km/h
Τρ
34 °C
Τε
36 °C
Πε
38 °C
Πα
40 °C
Σα
35 °C
Διαφήμιση

Let's Connect

304.9kLike
3.04MFollow
304.9kPin
844.87MFollow

Popular Posts

Αμφιλοχία. Σκότωσε την κουμπάρα του και αυτοκτόνησε. Θύμα μια μητέρα τριών παιδιών

Kool Team
2 Min Read

Γιατί το αμερικανικό βομβαρδιστικό B2 δεν σχεδιάστηκε τελικά με έμπνευση από το γεράκι

Kool Team
3 Min Read

Επαναλαμβανόμενες απεργίες στα συνεργεία από 1η Ιουλίου. Οργή για την υποχρεωτική χρήση της πλατφόρμας πελατολογίου

Kool Team
3 Min Read

Γιολάντα ντι Ριένζο: Γιατί η Γιολάντα θα είναι πάντα… η Γιολάντα – Το καλοκαίρι της Jolanda De Rienzo στην Procida

Kool Team
3 Min Read

You Might Also Like

COSMOTE: Πως κάνεις ακύρωση αιτήματος φορητότητας από τον ΟΤΕ

0 Min Read

ΣΕΛΗΝΗ….ΦΥΣΙΚΟΣ Η ΤΕΧΝΗΤΟΣ ΔΟΡΥΦΟΡΟΣ ΤΗΣ ΓΗΣ?

57 Min Read
newsΤεχνολογία

Αν έχεις αυτό το Password άλλαξέ το τώρα: Τα πιο εύκολα passwords που ξέρουν οι hackers:

4 Min Read
Τεχνολογία

Τί είναι και πώς να αυξήσεις το domain authority της ιστοσελίδας σου

4 Min Read
SEO
Τεχνολογία

SEO Προώθηση Ιστοσελίδων: Πώς να εξασφαλίσετε την πρώτη θέση στη Google

3 Min Read
Τεχνολογία

Μάνος Δανέζης – Ο αποκωδικοποιητής των μυστικών του Σύμπαντος

40 Min Read
Τεχνολογία

Η τεχνητή νοημοσύνη σχεδίασε και δοκίμασε επιτυχώς έναν νέο πυραυλοκινητήρα και παρήγαγε 5.000 Newton ώσης σε 11 δευτερόλεπτα

2 Min Read
Τεχνολογία

Η ολογραφική θεωρία του σύμπαντος!

8 Min Read

Social Networks

Facebook-f Twitter Youtube Instagram

Koolnews network

Koolnews
Koolnews
Koolnews
Koolnews
Koolnews

Koolnews, Ελαιών 25, Κηφισιά 145 64

Koolnews
Koolnews
Koolnews.gr © 2025 – All rights reserved
  • Όροι Χρήσης
  • Σχετικά με Εμάς
  • Contact us
  • Πολιτική Cookies (ΕΕ)
  • GDPR Privacy Policy
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?