Το νέο τηλεπαιχνίδι Exathlon του ΣΚΑΪ παρουσιάζεται ως «μεγάλο χαρτί» για τη φετινή σεζόν. Παραγωγή του Αντζούν Ιλιτζαλί, γυρισμένο στον Άγιο Δομίνικο, με παρουσιαστή τον Γιώργο Καράβα. Στα χαρτιά ακούγεται φιλόδοξο. Στην πράξη, όμως, πρόκειται για μια κακή αντιγραφή του Survivor, με τους ίδιους φθαρμένους πρωταγωνιστές και ελάχιστη φρεσκάδα.
Ο κόσμος έχει μάτια και βλέπει: η τηλεόραση δεν αντέχει άλλο από τα ίδια και τα ίδια ριάλιτι. Και το Exathlon έχει όλες τις προϋποθέσεις να γίνει ένα ακόμα… τηλεοπτικό βατερλό.
Ας δούμε γιατί.
1. Copy – paste από το Survivor χωρίς καμία καινοτομία
Το format είναι ίδιο κι απαράλλαχτο με το Survivor. Ίδιος Άγιος Δομίνικος, ίδια αγωνίσματα, ίδιοι στίβοι μάχης, ίδια δομή. Μοναδική διαφορά; Το όνομα. Ο κόσμος, όμως, δεν ξεγελιέται. Δεν είναι «καινούριο» επειδή απλά του άλλαξες τίτλο. Είναι ένα Survivor 2.0 χωρίς καμία απολύτως προσθήκη που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον.
Αν κάτι κούρασε τους τηλεθεατές τα τελευταία χρόνια, είναι αυτή η επαναληψιμότητα. Κάθε σεζόν ίδια εικόνα: ιδρώτας, άμμος, καρύδες, φωνές. Ο θεατής έχει πια βαρεθεί.
2. Παρουσιαστής που δεν πείθει
Ο ΣΚΑΪ εμπιστεύτηκε την παρουσίαση στον Γιώργο Καράβα. Ναι, είναι αναγνωρίσιμος από το modeling και το GNTM, όμως άλλο το να ποζάρεις, άλλο το να κουμαντάρεις ένα βαρύ τηλεπαιχνίδι με εκατομμύρια τηλεθεατές.
Ο Καράβας δεν έχει εμπειρία ως κεντρικός παρουσιαστής. Δεν έχει δοκιμαστεί σε live συνθήκες, δεν έχει χτίσει ακόμα τη σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό. Η επιλογή μοιάζει περισσότερο με πείραμα, παρά με στρατηγική κίνηση. Το πρόβλημα είναι πως το Exathlon δεν αντέχει αποτυχημένα πειράματα.
3. Οι ίδιοι παλιοί «επαγγελματίες» παίκτες reality
Κι εκεί που λες «τουλάχιστον θα δούμε νέα πρόσωπα», έρχεται η πραγματικότητα: οι ίδιοι παίκτες ξανά και ξανά. Άτομα που έχουμε δει σε δύο, τρεις ακόμα και τέσσερις εκδοχές του Survivor. Πρόσωπα που έχουν κάνει καριέρα από το να τσακώνονται σε μια παραλία.
Ο τηλεθεατής όμως δεν ξεγελιέται. Θέλει καινούριες ιστορίες, φρέσκα πρόσωπα, αυθεντικές αντιδράσεις. Όχι επαγγελματίες reality που ξέρουν απέξω το manual του πώς να γίνουν viral. Το κοινό βαριέται πριν καν αρχίσει το επεισόδιο.
4. Η κόπωση του κοινού από τα ριάλιτι
Ας μην κοροϊδευόμαστε. Ο Έλληνας τηλεθεατής έχει πια κορεστεί από τα reality επιβίωσης. Survivor, Big Brother, Fame Story, My Style Rocks… το μενού των τελευταίων χρόνων είναι υπερβολικά γεμάτο. Και τι γίνεται όταν τρως το ίδιο πιάτο κάθε μέρα; Το σιχαίνεσαι.
Το Exathlon έρχεται σε μια εποχή που το κοινό έχει στραφεί αλλού: Netflix, TikTok, YouTube, streaming. Εκεί που υπάρχει ποικιλία και ανανέωση. Το να προσφέρεις άλλη μια παραλλαγή του Survivor το 2025 είναι σαν να προσφέρεις CD player σε εποχή Spotify.
5. Το λάθος target group
Το Exathlon στοχεύει στους νέους. Όμως οι νέοι δεν βλέπουν τηλεόραση. Σίγουρα όχι καθημερινά, σίγουρα όχι για ώρες. Θέλουν γρήγορο, έξυπνο, σύντομο περιεχόμενο. Και σίγουρα όχι παλιούς Survivors να ξαναμαλώνουν για το ποιος έφαγε το ρύζι.
Αντί να κερδίσει τους νεαρούς τηλεθεατές, το Exathlon θα καταλήξει να παίζει μπροστά σε ένα κουρασμένο και απογοητευμένο κοινό, που περισσότερο θα το έχει για… background παρά για ψυχαγωγία.
Συμπέρασμα: Ένα βαρετό deja vu
Το Exathlon είναι ένα προϊόν χωρίς ψυχή, χωρίς φρεσκάδα και χωρίς προοπτική. Ένας τίτλος που προσπαθεί να πλασαριστεί ως «νέος» ενώ στην ουσία είναι το ίδιο παλιό φαγητό ξαναζεσταμένο.
Με παρουσιαστή που δεν πείθει, παίκτες που έχουμε βαρεθεί και κοινό που έχει αλλάξει συνήθειες, το αποτέλεσμα είναι σχεδόν βέβαιο: πάτος στην τηλεθέαση.
Ίσως ήρθε η ώρα τα κανάλια να καταλάβουν πως οι θεατές δεν είναι πρόβατα για να βλέπουν για πάντα τις ίδιες συνταγές. Θέλουν φρεσκάδα, δημιουργία, νέες ιδέες. Μέχρι τότε, το Exathlon θα μείνει στην ιστορία ως άλλη μια φούσκα που έσκασε πριν καν φουσκώσει.