Φόρμα αναζήτησης

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Φωτιά» στα καύσιμα - «Πάγος» σε νοικοκυριά και οδηγούς

Τρίτη, 10. Ιανουαρίου 2017 - 20:41
«Φωτιά» στα καύσιμα - «Πάγος» σε νοικοκυριά και οδηγούς - Κεντρική Εικόνα

Με τα καύσιμα να έχουν «πάρει φωτιά» και τις τιμές τους να εκτοξεύονται στα ύψη λόγω αύξησης ΦΠΑ και ΕΦΚ το 2017 βρίσκει ακόμη πιο παγωμένα τα ελληνικά σπίτια. Στην ίδια κατάσταση βρίσκονται και οι οδηγοί οι οποίο πληρώνουν την βενζίνη πέντε λεπτά ακριβότερα ενώ κατά δέκα λεπτά έχει αυξηθεί και η τιμή του ντίζελ αλλά και του υγραερίου κίνησης.

Όσον αφορά στη θέρμανση η αύξηση στην τιμή του πετρελαίου  (κατά 10%-15%) έχει γίνει ήδη αισθητή από τον Οκτώβριο του 2016 οπότε ξεκίνησε η διάθεση του καυσίμου. Η αύξηση αυτή τυχαίνει σε μια κακή συγκυρία καθώς οι διεθνείς τιμές σημειώνουν άνοδο εν μέσω συμφωνίας για μείωση της παραγωγής από την πλευρά των πετρελαιοπαραγωγών χωρών.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι την Τρίτη, οι τιμές του πετρελαίου διεθνούς προέλευσης, τύπου Brent καταγράφηκαν στα 55,14 δολάρια το βαρέλι, αυξημένες κατά 20 σεντς, από το τελευταίο κλείσιμο. Ομοίως, οι τιμές του αμερικανικού αργού πετρελαίου καταγράφηκαν στα 52,12 δολάρια το βαρέλι, αυξημένες κατά 16 σεντς.

Εξίσου αρνητικά επηρεάζονται και οι οδηγοί με τους κατοίκους των νησιών να είναι οι μεγαλύτεροι χαμένοι όπου η τιμή βενζίνης πλησιάζει τα δύο ευρώ.

Τι μέλλει γενέσθαι

Με τον υδράργυρο να σημειώνει σημαντική πτώση τα νοικοκυριά αναζητούν εναλλακτικές λύσεις για τη θέρμανση. Σόμπες και τζάκια (τα οποία συχνά καίνε αμφιβόλου ποιότητας καύσιμα), θερμαντικά σώματα και αερόθερμα, και φυσικό αέριο αποτελούν τις πιο συνηθισμένες εναλλακτικές. Όσον αφορά στην κεντρική θέρμανση, βασικό εμπόδιο εκτός από την τιμή πετρελαίου θέρμανσης παραμένει η αδυναμία συνεννόησης μεταξύ των ιδιοκτητών-ενοίκων σχετικά με τις ώρες λειτουργίας των καλοριφέρ ενώ μερική λύση δείχνει να προσφέρει το νέο νομοθετικό πλαίσιο το οποίο επιτρέπει την τοποθέτηση αυτόνομης μονάδας θέρμανσης στα διαμερίσματα χωρίς έγκριση της γενικής συνέλευσης της πολυκατοικίας όπως συνέβαινε μέχρι τώρα. Το μέτρο αυτό (αν και δεν έχει διευκρινιστεί αν θα παρέχει τελικά στα διαμερίσματα που θα αυτονομηθούν να θα συμμετάσχουν στα έξοδα της κεντρικής θέρμανσης) αναμένεται να προσφέρει μια σχετική ελευθερία επιλογής στους καταναλωτές (σε εκείνους οι οποίοι διαθέτουν τα χρήματα να το «γυρίσουν» σε αυτόνομη θέρμανση).

Αν ληφθούν πάντως υπ’ όψιν τα περυσινά στοιχεία, η αύξηση στη φορολογία των καυσίμων αναμένεται να επιφέρει περαιτέρω μείωση των πωλήσεων. Υπενθυμίζεται ότι το τελευταίο τρίμηνο του 2016, οι πωλήσεις πετρελαίου θέρμανσης ήταν κατά 40% κάτω από τα αντίστοιχα επίπεδα του 2015, με την αγορά να εκτιμά ότι η εικόνα δεν πρόκειται να αλλάξει δραματικά τους επόμενους μήνες.

Στις πρώτες θέσεις με την ακριβότερη βενζίνη η Ελλάδα

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του GlobalPetrolPRices, η Ελλάδα είναι η ένατη ακριβότερη χώρα στην τιμή βενζίνης ακολουθώντας το Χόγκ-Κόνγκ, το οποίο έχει την υψηλότερη τιμή, τη Νορβηγία, την Ισραήλ, το Μονακό, τις Κάτω Χώρες, τη Δανία, την Ιταλία και την Ελλάδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι χώρες όπως η Σουηδία, η Φιλανδία, η Γαλλία, το Βέλγιο, η Γερμανία, η Τουρκία και η Ελβετία, έχουν χαμηλότερες τιμές σε σχέση με την Ελλάδα (με βάσει τα στοιχεία που αναρτήθηκαν στις 2/1/2017).

Σταθάκης: Έπρεπε να υπάρξει αύξηση εσόδων

To υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας υπεραμύνεται της φορολογικής πολιτικής στα καύσιμα υποστηρίζοντας ότι υπάρχουν δημοσιονομικοί περιορισμοί και ότι έπρεπε να υπάρξει αύξηση εσόδων. Αυτό υποστήριξε τη Δευτέρα ο υπουργός Περιβάλλοντος, Γιώργος Σταθάκης, επισημαίνοντας ωστόσο ότι αν τυχόν γίνει έκρηξη τιμών του πετρελαίου διεθνώς, η κυβέρνηση θα πάρει τα ανάλογα μέτρα.

Με αφορμή την αύξηση στην τιμή καυσίμων, ο υπεύθυνος της Κ.Ο. για Ενέργεια, Περιβάλλον και Υποδομές, Γιάννης Μανιάτης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Τιμές βενζίνης: Γενεύη 1,32€/lt, Παρίσι 1,39€/lt, Αμοργός 1,9€/lt. Ένα ακόμη κατόρθωμα των απερίγραπτων ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Την ίδια στιγμή ο αρμόδιος υπουργός τους δηλώνει σήμερα ότι «οι τιμές είναι ελεγχόμενες». Οι άνθρωποι που αύξησαν με περισσή κοινωνική αναισθησία τον ΕΦΚ στα καύσιμα κατά 25%, όταν εμείς τον είχαμε μειώσει κατά 30%. Οι ίδιοι απερίγραπτοι κυβερνώντες που περηφανεύονται ότι δεν αύξησαν το Φ.Π.Α. στο ρεύμα από 13% στο 24%. Αυτό που ο αγαπημένος τους κ. Thomsen ζητούσε από εμάς και το 2012 και το 2013 και το 2014. Ασφαλώς δεν το κάναμε, του απαντούσαμε με ένα ξερό ΟΧΙ, χωρίς όμως να το παίζουμε και ήρωες. Κρίμα για την αριστερά των πραγματικών κοινωνικών αγώνων με την οποία δεν τους συνδέει τίποτα».

Σύμφωνα με τον ΣΕΕΠΕ (Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών), η  Ελλάδα είναι 4η χώρα με τον υψηλότερο ΕΦΚ στη Βενζίνη. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση:

«Από 1/1/2017, με τις νομοθετημένες νέες αυξήσεις, ανεβαίνει και θα είναι η 3η  χώρα με τον υψηλότερο ΕΦΚ στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η εμπειρία έχει δείξει ότι η αύξηση του ΕΦΚ δεν θα φέρει την αναμενόμενη αύξηση δημοσίων εσόδων αντίθετα θα επιφέρει: πτώση πωλήσεων, συρρίκνωση της αγοράς,πιθανό κλείσιμο πρατηρίων και βέβαια αύξηση, του λαθρεμπορίου και των παρανομιών εις βάρος των υγιών επιχειρήσεων, των καταναλωτών και της εθνικής οικονομίας».

Πηγή: insider.gr

    Διαβάστε περισσότερα:

    «Πισωγυρίσματα» στο Euro Working Group – Απομακρύνεται το ορόσημο της 7ης Απριλίου - Κεντρική Εικόνα
    Απομακρύνεται ο στόχος για συμφωνία σε τεχνικό επίπεδο έως το Eurogroup της επόμενης Παρασκευής στη Μάλτα, δεδομένου ότι το σημερινό EuroWorking Group δεν κατέληξε σε αποφάσεις,...
    Παπαδημητρίου: Σε επιχειρηματικό πάρκο ειδικού τύπου μετατρέπεται η Κεντρική Αγορά Αθηνών - Κεντρική Εικόνα
    Αύξηση της κερδοφορίας του το 2016 παρουσιάζει ο Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας όπως αναφέρθηκε στην επίσκεψη του υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, Δημήτρη Παπαδημητρίου...
    Οι οκτώ βασικοί άξονες για τον αμπελουργικό σχεδιασμό  - Κεντρική Εικόνα
    Σε αλλαγή προέδρου προχώρησε η γενική συνέλευση της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ). Νέος πρόεδρος ανέλαβε ο Ευάγγελος Αργύρης, ο οποίος - όπως...

    Best of internet