Φόρμα αναζήτησης

CULTURE

Οι καλύτερες νέες παραστάσεις που περιμένουμε το 2017 στην αθηναϊκή θεατρική σκηνή

Τετάρτη, 11. Ιανουαρίου 2017 - 14:20
Οι καλύτερες νέες παραστάσεις που περιμένουμε το 2017 στην αθηναϊκή θεατρική σκηνή - Κεντρική Εικόνα

Κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, πολλές είναι παραστάσεις που ετοιμάζονται να κάνουν πρεμιέρα στην αθηναϊκή θεατρική σκηνή τον πρώτο και δεύτερο μήνα του νέου έτους. Έργα όλων των ειδών, φάρσες, κωμωδίες, πολιτικές τραγωδίες και αντι-ρατσιστικά δράματα, θα μας κρατήσουν συντροφιά μέχρι τα μέσα της άνοιξης ή ως το τέλος της σεζόν. Εμείς επιλέξαμε κάποιες από αυτές και σας τις παρουσιάζουμε αναλυτικά. 

Από τον Άγγελο Γεραιουδάκη

«ΤρειςΕυτυχισμένοι», στο θέατρο Πορεία

Η υπόθεση του έργου είναι «απλή»: στο σπίτι του Μαρζαβέλ περιφέρεται ένα πλήθος ανθρώπων που τους συνδέουν μοιχείες -παρελθούσες, παροντικές και μελλοντικές- οι οποίες κινδυνεύουν ανά πάσα στιγμή να αποκαλυφθούν εξαιτίας ενός οδηγού ταξί και διαφόρων αντικειμένων-φετίχ: ενός ρολογιού-κούκου, μιας ελαφοκεφαλής με κέρατα, μιας γυάλας με χρυσόψαρα, ενός κομματιού υδρορροής, δύο πορτοκαλιών· όλα τα παραπάνω σύρουν τυραννικά τους ήρωες από την ελπίδα στην απελπισία και αντιστρόφως! Εμείς, το κοινό, συμπάσχουμε μαζί τους –μέσα από το γέλιο, ένα γέλιο, όμως, άγριο, ανελέητο, σχεδόν σαδιστικό, καθώς ανακαλύπτουμε τον ίδιο παραλογισμό και τα ίδια αδιέξοδα στις δικές μας σχέσεις, την ίδια σκοτεινή και ζωώδη πλευρά στη δική μας φύση. Ο Labiche δεν ενδιαφέρεται, λοιπόν, μόνο για τους ήρωές του: οι κόσμοι που δημιουργεί είναι φτιαγμένοι από το υλικό του δικού μας κόσμου, μιας ζούγκλας με τους δικούς της κανόνες, που αντιστέκονται σχεδόν σε κάθε προσπάθεια αλλαγής τους. Φέρνει τους ήρωές του στα άκρα για να κάνει εμάς να αναμετρηθούμε με το αιώνιο ερώτημα «είναι, τελικά, εφικτή η ευτυχία;»

Πρεμιέρα 21 Ιανουαρίου

«Ο φόβος τρώει τα σωθικά», στο Θέατρο Τέχνης

Η ιστορία της Έμμι και του Αλί που αφηγήθηκε το 1974 ο γερμανός δημιουργός στην ταινία ορόσημο της καριέρας του «Angst Essen Seele Auf» (Fear Eats The Soul) ζωντανεύει -για πρώτη φορά στην Ελλάδα- στη σκηνή του Υπογείου, μέσα από τη σκηνοθετική ματιά του Σίμου Κακάλα. Μια μοναχική γερμανίδα καθαρίστρια, χήρα με τρία μεγάλα παιδιά, ερωτεύεται τον κατά πολύ νεότερό της μετανάστη Αλί. Η Έμμι δε θα διστάσει να εναντιωθεί στο συντηρητικό και άκρως ξενοφοβικό περίγυρό της και θα παντρευτεί τον Αλί. Το φαινομενικά αταίριαστο ζευγάρι ζει πολύ ευτυχισμένα, όμως το μίσος και η άγρια περιφρόνηση που αντιμετωπίζουν και οι δύο καθημερινά, αρχίζουν να μολύνουν τον έρωτά τους. Ο φόβος – και ο ρατσισμός- τρώει τα σωθικά της Έμμι και του Αλί που καλούνται να αναμετρηθούν με τα όρια της αγάπης τους. 

Πρεμιέρα 21 Ιανουαρίου

«Δον Ζουάν», στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση

Ο Δον Ζουάν είναι ένα πρόσωπο τόσο πραγματικό όσο και φαντασιακό, ένας αιώνιος καρδιοκατακτητής που ζει μέσα από τα πάθη του. Πρόκειται για έναν ήρωα σε διαρκή κίνηση, που αδημονεί να γευτεί τις χαρές της ζωής, που προκαλεί τη συντηρητική κοινωνία της κάθε εποχής αμφισβητώντας κανόνες και παραβιάζοντας κοινωνικά ταμπού. Με την αξεπέραστη γοητεία του και το οξύ πνεύμα του ξεπερνά κάθε εμπόδιο, εκθέτει τους εχθρούς του και τον εαυτό του και μένει μόνος, σαν άλλος Άμλετ, που δεν μπορεί να δει την αγάπη να νικάει μέσα στον κόσμο που τον περιβάλλει. 

Πρεμιέρα 25 Ιανουαρίου

«Jeronimo Space: το κυνήγι των Σούσι», στο Θέατρο Άβατον

Πρόκειται για μία ξέφρενη κωμωδίαεπιστημονικής φαντασίας, με λιτά σκηνικά και πληθωρικούς ηθοποιούς που -χρησιμοποιώντας τεχνικές σωματικού θεάτρου- φτιάχνουν ένα διαστημικό κόσμο στον οποίο εκτυλίσσεται μια παρανοϊκή καταδίωξη από πλανήτη σε πλανήτη κι από τον έναν εξωγήινο πολιτισμό στον άλλον. Οι ηθοποιοί υποδύονται βασικούς και δευτερεύοντες ρόλους, εξωγήινους, διαστημόπλοια και άλλες μορφές του σύμπαντος, χρησιμοποιώντας ελάχιστα σκηνικά αντικείμενα και τη φαντασία των θεατών.

Πρεμιέρα 20 Ιανουαρίου

«Αμερικανικός βούβαλος», στο θέατρο Μουσούρη

Ένα εύστοχο κοινωνικό σχόλιο με πικρό χιούμορ, ένα συγκρουσιακό δράμα που αναδεικνύει τις επιθυμίες, τα αδιέξοδα αλλά και το χιούμορ των τριών ηρώων του. Το έργο ενώνει στη σκηνή τους Γιάννη Μπέζο, Πέτρο Φιλιππίδη και Ορφέα Αυγουστίδη, σε μια εκρηκτική συνύπαρξη αντάξια των προκλήσεων του, μια ακροβασία σε τεντωμένο σκοινί, αντιπαρερχόμενοι με ευθυμία τις βαθιές αντιφάσεις τους. Γραμμένο το 1975, στην Ελλάδα πρωτοπαρουσιάστηκε στο ιστορικό θέατρο «Εμπρός», το 1992, σε σκηνοθεσία Τάσου Μπαντή, με τους Δημήτρη Καταλειφό, Γιώργο Κέντρο και Δημήτρη Τάρλοου. Στο φετινό ανέβασμα η σκηνοθεσία είναι του Πέτρου Φιλιππίδη, όπως επίσης η μετάφραση και η απόδοση του έργου.

Πρεμιέρα 28 Ιανουαρίου

«Τα Δανεικά Παπούτσια», στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Έπειτα από ένα 2ετή κύκλο sold out παραστάσεων στην Αθήνα, με εκτενή περιοδεία στην Ελλάδα και μετακλήσεις στο Λονδίνο (Soas University / The Hellenic Centre), το Παρίσι (Maison d’ Europe et d’ Orient) και το Μιλάνο (Piccolo Teatro), η Χριστίνα Μαξούρη φορά ξανά τα Δανεικά της Παπούτσια κι έρχεται στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, για 8 αποχαιρετιστήριες παραστάσεις, πριν την ηχογράφηση του πρώτου προσωπικού της δίσκου. «Δανείζεται» παλιές και νέες μελωδίες και τις ερμηνεύει a cappella ή με τη συνοδεία τριών ξεχωριστών μουσικών, πλάι σε αποσπάσματα από τη σύγχρονη ελληνική λογοτεχνία.

Πρεμιέρα 16 Ιανουαρίου

«Η μύτη», στο θέατρο Πόρτα

Όταν ο υπουργικός πάρεδρος Κοβαλιόφ αντιλαμβάνεται, ότι στη θέση που κατείχε μέχρι πρόφατα...η μύτη του, βρίσκεται πλέον μια λεία επιφάνεια, την ίδια, μάλιστα, στιγμή που η καθ'όλα συμπαθής εξοχή του προσώπου του βρίσκεται σ'ένα καρβέλι ψωμί που κρατά στα χέρια του ο μπαρμπέρης του, Ιβαν Γιακόβλεβιτς, όσο να'ναι προβληματίζεται... Κι ερχόμαστε να αναρωτηθούμε: πώς είναι να ξυπνάς και να έχεις χάσει κάτι που το θεωρείς δεδομένο; Πώς είναι να ισορροπείς στο χείλος του γκρεμού ή στην άκρη της καρέκλας; Πώς είναι να σε διαπέρνα...ο ήχος; Με όχημα πάντα την ιδιαίτερη αισθητική και κινησιολογία τους οι PatariProject,  βουτάνε στο γκροτέσκο και παράδοξο σύμπαν της Μύτης του Γκόγκολ δημιουργώντας ένα νέο θεατρικό έργο με απόλυτα- όπως λένε πάντα- σύγχρονη ματιά.  Αυτή τη φορά "πατάρι" θα γίνουν οι καρέκλες των θεατών στην πλατεία του θεάτρου...Όλα θα αντιστραφούν...

Πρεμιέρα 30 Ιανουαρίου

«Αντριάνα», στο Θέατρο Αλκμήνη

Η Αντριάνα πασχίζει όλη της τη ζωή να μην πικράνει τους άλλους και κυρίως να κρύψει την πληγή που της δημιούργησε η αδελφική σχέση, καταδικάζοντάς τη σε ισόβια μοναξιά. Πίσω από τη στιβαρή της προσωπικότητα κρύβεται ένα δράμα, το δράμα της ίδιας της ζωής της που ξεδιπλώνεται μέσα από καθημερινές άλλοτε κωμικές άλλοτε τραγικές καταστάσεις, οικογενειακούς διαπληκτισμούς και προβλήματα που λύνονται μέσα από ατέλειωτους καβγάδες και έντονες συζητήσεις, απόλυτο χαρακτηριστικό μιας τυπικής, ακόμη και στις μέρες μας ελληνικής οικογένειας. Η Αντριάνα μέσα από ακόμη μια οικογενειακή κρίση που, όπως πάντα ο ρόλος της είναι να λύσει, έρχεται ξαφνικά αντιμέτωπη με τη χαμένη της ζωή, χαμένη μέσα στα θέλω και τις επιταγές των άλλων. Μέσα από διαδοχικά τηλεφωνήματα ξετυλίγεται όλο το νήμα της ζωής της και στο τέλος έρχεται η λύτρωση, που συνοδεύεται από μια αναπάντεχη αποκάλυψη.

Πρεμιέρα 14 Ιανουαρίου

«Το ζευγάρι της χρονιάς (Το ξόρκι ενός εφιάλτη)», στο θέατρο Νέου Κόσμου

Στο τέλος της χρονιάς του 2020, η εκλεγμένη ακροδεξιά κυβέρνηση της χώρας, μέσω του νεοσυσταθέντος υπουργείου «Οικογενειακής αναπτύξεως», διοργανώνει έναν πανελλήνιο διαγωνισμό στον οποίο συμμετέχουν παντρεμένα ζευγάρια. Σκοπός του διαγωνισμού, η αναζωπύρωση του εκφυλισμένου θεσμού της οικογένειας λόγω της βαθειάς κρίσης αξιών σε όλα τα κοινωνικά επίπεδα. Ο Μάκης και η Λένα συμμετέχουν στο διαγωνισμό προσδοκώντας το πολυπόθητο χρηματικό έπαθλο των «εκατό μισθών δημοσίου υπαλλήλου». Μόνο που η συμμετοχή στο διαγωνισμό δεν είναι τόσο απλή και αθώα όσο φαίνεται εκ πρώτης. 

Πρεμιέρα 16 Ιανουαρίου

«Πόθοι κάτω από τις λεύκες», Εθνικό θέατρο

Ένα από τα πιο αγαπημένα έργα του κορυφαίου δραματουργού Ευγένιου Ο' Νιλ ανεβαίνει στην κεντρική σκηνή του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Αντώνη Αντύπα. Το «Πόθοι κάτω από τις λεύκες» είναι ένα ισχυρό και συγχρόνως παράδοξο ερωτικό τρίγωνο. Ο δεσποτικός πατέρας, η τρίτη σύζυγός του και ο μικρότερος γιος του από το δεύτερο γάμο συμβιώνουν υποχρεωτικά στη φάρμα του πρώτου, με δραματικές συνέπειες για όλους.  Συναισθηματικά και οικογενειακά αδιέξοδα ως συνέπεια της παθολογίας του αμερικανικού ονείρου και της ζωτικής ανάγκης για ιδιοκτησία και κυριαρχία, αναδεικνύονται στο έργο του Ο' Νηλ, ενός συγγραφέα που γνωρίζει τις δαιδαλώδεις διαδρομές της ανθρώπινης ψυχής. Αν και δεν ανεβαίνει συχνά στην ελληνική σκηνή, το έργο είναι ένα κορυφαίο δείγμα του αμερικανικού ρεαλισμού, με αναφορές σε ελληνικά μυθολογικά πρότυπα, τα οποία εμπνέουν τον σπουδαίο δημιουργό, πρωτοπόρο του αμερικανικού ρεαλισμού στο θέατρο.

Πρεμιέρα 19 Ιανουαρίου

«Πέτρες στις τσέπες του», Θέατρο του Νέου Κόσμου

Μια «κωμικοτραγωδία» που εκτυλίσσεται στο Κέρι της Ιρλανδίας, όπου κινηματογραφείται μια χολυγουντιανή υπερπαραγωγή. Ο Τσάρλι κι ο Τζέικ είναι δυο ντόπιοι βοηθητικοί ηθοποιοί, δηλαδή extras… δηλαδή κομπάρσοι… δηλαδή οι άνθρωποι δεν έχουν στον ήλιο μοίρα… και συμμετέχουν στην ταινία. Το ίδιο και ο Σων. Που αυτοκτόνησε. Έβαλε πέτρες στις τσέπες του κι έπεσε στο νερό. Κρίμα. Ο ψεύτικος κόσμος του Χόλυγουντ σε σύγκρουση με τη σκληρή πραγματικότητα μιας επαρχιακής πόλης, μέσα από τα μάτια 2 ανθρώπων, μέσα από τις ζωές 15 χαρακτήρων, μέσα από την απαξίωση και την καταξίωση, μέσα… μαζικής ενημέρωσης και μεταφοράς. Κρίμα.

Πρεμιέρα 19 Ιανουαρίου

«AmorS», στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων

Η Στεφανία Γουλιώτη και ο Αργύρης Πανταζάρας “γράφουν” το δικό τους έργο μέσα από μία συρραφή σονέτων και σκηνών από τα έργα του Σαίξπηρ, στην προσπάθειά τους να δώσουν αναπνοή στην πιο δυσνόητη και δύσβατη περιοχή της ανθρώπινης φύσης, τον έρωτα. Τα σαιξπηρικά σονέτα έχουν διττό ενδιαφέρον. Κατ’ αρχάς κάποια από αυτά μπορούν να τοποθετηθούν στο επίκεντρο της εικόνας του Σαίξπηρ ως ποιητή κι αποτελούν δείγματα του σπουδαίου λυρισμού του. Κατά δεύτερο λόγο, έστω και με επιφυλάξεις, μπορούν να θεωρηθούν ως τα μόνα έργα του που διαθέτουν έντονα βιογραφικά στοιχεία. Στις παραστάσεις του Θεάτρου της Οδού Κυκλάδων, ΑmorS, μία χειμαρρώδης ροή διατρέχει το έργο του κορυφαίου συγγραφέα. Άλλοτε εξαιρετικά ανάγλυφη κι άλλοτε σκοτεινή. Αυτή ακριβώς η ροή κεντρίζει το ενδιαφέρον των δύο ταλαντούχων ηθοποιών και τους κάνει να την αναδείξουν, να τη διερευνήσουν σε βάθος, να τη δουν να αναδύεται προκειμένου να ζήσουν τη δική τους σκηνική εμπειρία και να κάνουν το κοινό να την αφουγκραστεί.

Πρεμιέρα 16 Ιανουαρίου

«Τα 39 Σκαλοπάτια», στο Θέατρο Λαμπέτη

Το έργο «Τα 39 σκαλοπάτια», είναι βασισμένο στην ομώνυμη ταινία του Alfred Hitchcock (1935) και στο κατασκοπικό μυθιστόρημα «Τα τριανταεννέα σκαλοπάτια» του John Buchan, ενώ η θεατρική μεταφορά του στη σύγχρονη εποχή, ανήκει στον Patrick Barlow. Έχει βραβευτεί με το βραβείο Lawrence Olivier για την καλύτερη νέα κωμωδία (2007), έχει κερδίσει ένα Drama Desk Award, το βραβείο Molière για την καλύτερη κωμωδία στη Γαλλία και ήταν υποψήφιο και για βραβείο Tony, ενώ συνεχίζει να ανεβαίνει απτόητο για 20 χρόνια στο West End του Λονδίνου. Πρόκειται για ένα παραλήρημα δράσης, μουσικής, ήχων και φωτισμού. Οι 4 πρωταγωνιστές, παίζουν 130 ρόλους και η σκηνική δραστηριότητα σε συνδυασμό με τους αυτοσχεδιασμούς, αποδεικνύουν πως ο άνθρωπος έχει τον πρώτο ρόλο στο θέατρο.

Πρεμιέρα 16 Ιανουαρίου

«Νίκη», στον Ελληνικό Κόσμο

Ένα έργο που ζωντανεύει αριστοτεχνικά τα πάθη, τις εξάρσεις και τα τραύματα της Ελλάδας του τελευταίου αιώνα από την Μικρασιατική καταστροφή μέχρι το 2008. Ο Σταμάτης Φασουλής δίνει σάρκα και οστά στους ήρωες του Χωμενίδη και παραθέτει μοναδικές εικόνες της Ελλάδας που σημάδεψαν το μέλλον της. Επί σκηνής θα ζωντανέψουν όλα όσα ζήσαμε, ακούσαμε, χορέψαμε, τραγουδήσαμε, δακρύσαμε όλα αυτά τα χρόνια. Όχι, η ζωή της Νίκης δεν ήταν παραμύθι. Δεν μεγάλωσε όπως τα κορίτσια της ηλικίας της, με παιχνίδια, φλερτ και συνοικέσια. Κουβαλούσε εκ γενετής ένα φορτίο τόσο βαρύ ώστε κινδύνεψε να τη συντρίψει. Πήρε ωστόσο τη ζωή στα χέρια της. Επαναστάτησε κόντρα στην «επανάσταση» για τον έρωτα. Ο συγγραφέας πλέκει πραγματικότητα και μυθοπλασία και δίνει στην ηρωίδα φωνή για να μας πει την ιστορία της σε πρώτο πρόσωπο. 

Πρεμιέρα 10 Φεβρουαρίου

«Θερισμός», στο Εθνικό Θέατρο

Μια παρέα εύπορων αστών χαλαρώνει ατενίζοντας τη θέα από τον κόλπο του Ακαπούλκο. Η καθημερινότητα είναι απαιτητική και οι διακοπές είναι γι’ αυτούς η μοναδική απόδραση. Το σκηνικό είναι ιδανικό και όλα μοιάζουν τέλεια. Μόνο που κάθε τόσο το κουδούνισμα του κινητού ηχεί σαν παραφωνία στον επίγειο παράδεισο και ενίοτε τον μετατρέπει σε κόλαση.  Μια κωμωδία (;) από τον Δημήτρη Δημητριάδη, που επιστρέφει μετά από πολλά χρόνια με τη συγγραφική του ιδιότητα στο Εθνικό Θέατρο, με ένα κείμενο που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στη σκηνή. Η τολμηρή και πάντα αιρετική δραματουργία του κινείται στο χώρο της σκληρής κριτικής των γελοίων συμπεριφορών και των υπερτιμημένων αξιών, υιοθετώντας εδώ ένα υποδόριο, διαβρωτικό και εν τέλει τραγικό χιούμορ.

Πρεμιέρα 23 Μαρτίου

«Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ», στο θέατρο Από Μηχανής

Ένα έργο κλειστοφοβικό που ακροβατεί ανάμεσα στην κωμωδία και το δράμα. Παρακολουθούμε την συνάντηση του Τζωρτζ και της Μάρθας στο σαλόνι του σπιτιού τους, στις 2 η ώρα μετά τα μεσάνυχτα με ένα νεαρότερο ζευγάρι τον Νικ και την Χάνυ, η οποία ολοκληρώνεται την ώρα που χαράζει. Τα πρόσωπα για πρώτη φορά στην ιστορία του θεάτρου γκρεμίζουν τους κοινωνικούς φραγμούς και ο λόγος τους γίνεται άγριος, ίσως αγοραίος, σχεδόν χυδαίος. Και αυτός αρθρώνεται από σοβαρούς, ευυπόληπτους και  ευκατάστατους πολίτες, διανοούμενους ακαδημαϊκούς χρησιμοποιώντας όμως την συνθήκη του παιχνιδιού.

Πρεμιέρα 3 Φεβρουαρίου

«Πλατεία ηρώων», στο θέατρο της οδού Κυκλάδων

Ο Τόμας Μπέρνχαρντ κατατάσσεται στους κορυφαίους συγγραφείς της σύγχρονης λογοτεχνίας, μαζί με τον Σάμουελ Μπέκετ και τον Τζέιμς Τζόις. Το έργο του έχει χαρακτηριστεί ως «το μεγαλύτερο επίτευγμα στη λογοτεχνία από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και μετά. Ο ίδιος το έχει ονομάσει «ένα ολοκληρωμένο κωμικο-φιλοσοφικό πρόγραμμα». Είναι ο συγγραφέας που έκανε τη γερμανική γλώσσα, την «επιτηδευμένη και αδέξια» όπως τη χαρακτήριζε ο ίδιος, να ακουστεί όπως ποτέ στο παρελθόν, προσδίδοντάς της έναν ρυθμό αμιγώς μουσικό και «νεκρώνοντας, από την αρχή κιόλας, τις ολοκληρωμένες προτάσεις που θα ήταν ενδεχομένως δυνατόν να σχηματιστούν».

Πρεμιέρα 3 Φεβρουαρίου

«Καλιγούλας», στο Δημοτικό Θέατρο

 

O Ρωμαίος Αυτοκράτορας Καλιγούλας οδηγείται στα όρια της παράνοιας μετά την απώλεια της αδελφής και ερωμένης του Δρουσίλλας. Η βία, οι συγκρούσεις, οι πλεκτάνες, οι διαξιφισμοί με τους Πατρίκιους συνθέτουν ένα ασφυκτικό σκηνικό, που ο ίδιος επί της ουσίας δημιουργεί, προκειμένου να προκαλέσει τον θάνατό του. Γίνεται καθρέφτης της κοινωνίας γύρω του και ενσαρκώνει με απόλυτη συνείδηση τον παραλογισμό της ύπαρξης και το ανέφικτο της ευτυχίας. Ο Καλιγούλας είναι η ιστορία μιας «ανώτερης» αυτοκτονίας.

Πρεμιέρα 3 Φεβρουαρίου

«Η δύναμη του σκότους», στο Σύγχρονο θέατρο

Μια παραγωγή της Ομάδας Νάμα στο πλαίσιο της συνεργασίας του θεάτρου Επί Κολωνώ με το Σύγχρονο Θέατρο. Η Ομάδα Νάμα καταπιάνεται με το άγνωστο αριστούργημα του Λέοντος Τολστόι «Η δύναμη του σκότους» που θα ανέβει από τέλος Ιανουαρίου 2017 στο Σύγχρονο Θέατρο από ένα εξαιρετικό θίασο.

Πρεμιέρα αρχές Φεβρουαρίου

«Ο Συγγραφέας σου Πέθανε», στο Θέατρο Αλκμήνη

Όλοι οι Μετέωροι Χαρακτήρες, ήρωες από θεατρικά έργα που τους έχει εγκαταλείψει ο Συγγραφέας τους, είναι κλεισμένοι σε έναν χώρο και περιμένουν στωικά για μια διόρθωση, για μια νέα οδηγία που θα τους βάλει ξανά μέσα στην κοινωνία του έργου. Πιστοί στον ρόλο που κάποτε τους δόθηκε, προβάρουν κάθε μέρα τα λόγια και τις κινήσεις τους. Μόνη τους προίκα η πίστη, το πείσμα και όποια κοστούμια είχαν μαζί τους την στιγμή της εγκατάλειψης. Από τους παλιούς έχουν αντέξει μόνο δύο. Είναι η Μπλανς και ο Φιρς που κάθε μέρα φτιάχνουν με κέφι τη βαλίτσα τους και αρνούνται να δεχτούν ότι ο Συγγραφέας τους πέθανε. Σήμερα, ο Διοικητής του τόπου Γκοντό θα φέρει τους δύο πιο επίμονους για ζωή ήρωες, αντιμέτωπους με την θανατηφόρα τους αλήθεια.  

Πρεμιέρα 23 Ιανουαρίου

«Το Στρίψιμο της βίδας», στο Θέατρο Άνεσις

Η γκουβερνάντα, φτωχή κόρη ενός πάστορα, διαβάζοντας μια αγγελία έρχεται σ’ επικοινωνία με το μελλοντικό αφεντικό της και σύντομα αναλαμβάνει χρέη παιδαγωγού. Ο γοητευτικός κύριός της, της έθεσε έναν όρο ̇ να μην τον ενοχλήσει ποτέ. Η κοπέλα καταφθάνει στο εξοχικό σπίτι, γοητεύεται από τη γνωριμία με τη μικρή της μαθήτρια ενώ ύστερα από δύο μέρες γνωρίζει και τον νεαρό μαθητή της ο οποίος επιστρέφει από το σχολείο στο οποίο φοιτούσε, αποβεβλημένος εξαιτίας της διαγωγής του. Σταδιακά, η γκουβερνάντα αρχίζει να βλέπει φασματικές παρουσίες που δεν γνωρίζει και καταλήγουν να γίνουν για την ίδια εμμονή. Εγκλωβισμένη σε ένα παιχνίδι νοητικών παραδοξοτήτων, μυστηριωδών σκιών και μεταφυσικής ατμόσφαιρας παρακολουθεί το φανταστικό να εισβάλλει στην καθημερινότητα και να της επιβάλλεται ως μία πιθανή εκδοχή της πραγματικότητας.

Πρεμιερα 10 Ιανουαρίου

«Το Νησί των Σκλάβων» στο Θέατρο Κωφών Ελλάδος

«Το νησί των σκλάβων» του Μαριβώ, ανάλαφρο και ταυτόχρονα σκοτεινό έργο του κλασικού Γάλλου συγγραφέα, πρωτοπαρουσιάστηκε το 1725.Σήμερα μοιάζει πιο επίκαιρο από ποτέ. Δύο αριστοκράτες και οι υπηρέτες τους, ναυαγούν σ΄ένα νησί που κατοικείται από εξεγερμένους σκλάβους.Στον παράξενο αυτό τόπο, τα αφεντικά υποχρεώνονται ν΄ανταλλάξουν ρούχα και ρόλους με τους σκλάβους τους και να τους υπηρετούν μέχρι να «νιώσουν τι σημαίνει πόνος» προκειμένου να πάρουν ένα ισχυρό μάθημα δικαιοσύνης και ανθρωπιάς. Το παιχνίδι των ρόλων ανάμεσα σε αφεντικά και σκλάβους, γρήγορα μετατρέπεται σε ένα επικίνδυνο και αποκαλυπτικά βίαιο παιχνίδι εξουσίας, εκδίκησης και έρωτα. Αυτή η μοναδική αντιστροφή των ρόλων του Μαριβώ, ο αφέντης που γίνεται δούλος και ο δούλος που αλλάζει σε αφέντη, επιβεβαιώνει ότι η κοινωνική ταυτότητα του ατόμου είναι πιο ισχυρή από τη θέλησή του να την υπερβεί και οδηγεί σε σύγχρονους συνειρμούς της πολιτικής πραγματικότητας.

Πρεμιέρα 20 Ιανουαρίου

«Το χέρι του Γιάνος», στο Θέατρο Νέου Κόσμου

1938. Τρόμος πλανάται πάνω από τη Σοβιετική Ένωση. Τα όργανα της Μυστικής Αστυνομίας φροντίζουν να «καθαρίσει» η χώρα: βασανισμοί, εκτελέσεις και προπαγάνδα μέσω του Τύπου. Τα τρένα για τη Σιβηρία γεμίζουν με κατάδικους. Στη Μόσχα, πέντε άνθρωποι είναι εγκλωβισμένοι στα πάθη και τις φιλοδοξίες τους. Όσοι θεωρούνται ύποπτοι θα προσπαθήσουν να σωθούν προδίδοντας τα πιο κοντινά και αγαπημένα τους πρόσωπα, τον ίδιο τους τον εαυτό.

Πρεμιέρα 20 Ιανουαρίου

Διαβάστε περισσότερα:

«Τρωάς» του Δημήτρη Δημητριάδη, στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης - Κεντρική Εικόνα
Η Ομάδα Σημείο Μηδέν παρουσιάζει σε πανελλήνια πρώτη το έργο του Δημήτρη Δημητριάδη «Τρωάς», στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, από τις 27 Φεβρουαρίου 2017 και για 12 παραστάσεις. Η...
 «Οι Δέκα Μικροί Νέγροι» ταξιδεύουν στη Θεσσαλονίκη!  - Κεντρική Εικόνα
Το σαγηνευτικό σκοτεινό, με ένταση και μυστήριο, λογοτεχνικό αριστούργημα της Αγκάθα Κρίστι «Δέκα Μικροί Νέγροι» που ανέβηκε σε σκηνοθεσία Γιώργου Φρατζεσάκη, για δεύτερη χρονιά...
Ο Γιάννης Στάνκογλου στο KoolNews: «Ο κόσμος ξόδεψε αρκετά λεφτά σε μπουζούκια, καιρός ήταν να στραφεί στο θέατρο»  - Κεντρική Εικόνα
Θεωρείται ένας από τους πλέον καταξιωμένους ηθοποιούς της γενιάς του, αφού μετρά θεατρικές, κινηματογραφικές και τηλεοπτικές δουλειές που έγιναν οι μεγαλύτερες επιτυχίες και...

Best of internet